Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Friday, April 11, 2008

TERIMA KASIH

Hari itu saya memasuki kedai buku di Labuan. Salah seorang pekerja di kedai tersebut menegur saya dan saya menjawabnya dengan senyuman.
“Kak..ada buku baru Norhayati Berahim, Sakitnya Sayang. Belilah..”
Pelawa pekerja tersebut seorang gadis yang manis orangnya. Saya terus-terusan tersenyum sambil menganggukkan kepalanya. Mata saya ke rak buku yang berada di kedai tersebut. Tidak banyak buku yang berada di rak tersebut. Buku dari NB Kara hanya satu tajuk sahaja. Ada beberapa buah buku dari penerbitan lain.
“Mungkin daya beli orang-orang Labuan tidak sehebat Lembah Kelang”
Saya berbisik sendiri. Sambil mengucapkan terima kasih kepada pekerja di kedai buku itu dan keluar tanpa membeli apa-apa.
“Kenapa tidak memperkenalkan diri kamu tu Norhayati Berahim.”
Tanya suami. Saya ketawa kecil. Suami bukan tak tahu saya. Saya tidak akan sesekali akan memperkenalkan diri pada orang yang saya Norhayati Berahim. Si penulis novel sastera popular walaupun orangnya tidak popular. Ha..ha.haa
Entahlah, sejak dari dahulu lagi saya memang tidak suka menjadi popular dan tidak suka mempopularkan diri sendiri. Biarlah tulisan saya sahaja yang popular tidak saya.
Pernah ketika saya menaiki STAR LRT untuk balik ke rumah, seorang wanita membaca buku cerita saya di sebelah saya. Saya menegurnya dan bertanyakan apakah buku tersebut bagus atau tidak. Saya mendengar dengan tekun setiap pujian dan juga komennya.
“Awak pernah baca buku Norhayati Berahim?” tanya wanita tersebut.
“Selalu juga..” balas saya tenang.
“Okay tak bagi awak?”
“Biasa-biasa sahaja.Tak ada yang istimewanya. Saya lebih suka baca buku Sri Diah, Sharifah Abu Salem dan beberapa penulis lain..”
Wajah wanita itu tampak seperti tidak menyenangi kata-kata saya. Dia memberi hujahnya, saya hanya ketawa dan ketika mahu keluar dari LRT saya mengucapkan terima kasih berkali-kali pada dia.
“Kenapa?” tanya wanita tersebut.
“Sebab dapat kenal awak..”
Balas saya tenang sambil melambai tangan padanya. Dan setiap kali mendapat e-mail atau surat dari pembaca, walau kadangkala saya tidak sempat membalasnya. Saya pasti berkata di hadapan komputer.
“Terima kasih tidak terhingga..”

1 comments:

Norabella said...

NB: Walau apa pun yang orang kata...walau berapa ramai novelis yang muncul tapi...sesungguh nama Norhayati Berahim yang sering di sebut rata-rata peminat novel. Saya ada hampir 80% novel-novel NB. Di library kat Spura, mmg susah nak dapat sesuatu novel NB..laris sungguh..jenuh menunggu dan sebab tu saya beli!!