Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Tuesday, April 8, 2008

APA LAGI AIR ASIA NI

AirAsia kenakan caj daftar masuk bagasi

Oleh CYNTHIA YEOH
SEPANG 7 April - AirAsia Bhd. (AirAsia) akan mengenakan bayaran antara RM3 hingga RM5 bagi setiap bagasi yang didaftar masuk mulai 21 April ini.
Langkah tersebut adalah sebagai alternatif untuk menampung subsidi harga bahan api jet berikutan peningkatan harga minyak, sehingga paras AS$130 (RM413.4) setong baru-baru ini.
Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia, Datuk Tony Fernandes berkata, pihaknya tidak bercadang untuk menaikkan surcaj bahan api walaupun pendekatan itu adalah paling mudah untuk menyelesaikan kenaikan minyak.
''Kami menggunakan cara inovatif dengan memberi perkhidmatan nilai tambah kepada penumpang termasuk menawarkan tambang rendah yang merupakan keutamaan kepada kita.
''Selain itu, pendekatan ini menggalakkan penumpang supaya melancong dengan bagasi yang lebih ringan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Penumpang akan dikenakan caj sebanyak RM5 bagi setiap bagasi yang didaftar masuk di kaunter lapangan terbang, manakala caj RM3 untuk setiap bagasi dikenakan bagi penumpang yang menempah daftar masuk untuk 24 jam sebelum waktu kelepasan menerusi laman webnya ataupun pusat panggilan.
Menurut Tony, tambang perjalanan boleh dikurangkan sehingga 15 peratus sekiranya kekerapan perjalanan ditambahkan.
''Saya berharap Malaysia Airport Holdings Bhd. (MAHB) dapat membantu menyediakan lebih banyak perjalanan kerana kos bagasi merangkumi empat peratus," katanya.
Tambahnya, kos untuk kakitangan yang mengendali dan lori-lori yang digunakan untuk mengangkut bagasi penumpang juga boleh dikurangkan.
Beliau bagaimanapun berkata, penumpang yang membuat tempahan sebelum 21 April tidak akan dikenakan bayaran tersebut.
Katanya, sebelum ini, kos daftar bagasi telah dimasukkan ke dalam tambang secara automatik.
''Namun, sekarang setiap penumpang dikehendaki membayar bagasi yang daftar masuk kecuali bagasi tangan,'' katanya.

P/S Alahai..Airasia. Saya yang memang pengguna setia kapalterbang ini, terpaku juga membaca berita ini. Manakan tidak. Setahun paling kurang 3 atau 4 kali saya pasti menggunakan penerbangan ini terutamanya penerbangan domestik. Bahkan saya pernah membawa ahli keluarga seramai 18 orang dalam satu masa. Sudahlah seorang penumpang hanya dibenarkan membawa 15 kilo seorang. Kemudian sekarang dikenakan bayaran pula ketika mendaftar. Tahun lepas rasanya, express boarding percuma untuk kanak-kanak kecil dimansuhkan dan dikenakan bayaran sebanyak RM5. Makanannya mahal mak datuk... Roti canai sekeping RM5, nasi lemak RM7 (rasanya RM1.50 jika di luar) dan sebab itu sebelum terbang saya akan pastikan perut saya di isi dahulu.

0 comments: