Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Thursday, April 10, 2008

CERITA PAK SEYIT- LELAKI YANG TERSASAR

Antionio saya kenal sejak beberapa bulan yang lalu. Ketika saya merayau-rayau membawa karpet sutera buatan tangan yang berharga dalam USD400 untuk di jual di bandar Roma. Lelaki itu seorang lelaki yang cukup tegap badannya. Sama tinggi dengan saya dan kalau dia berjalan, sudah pasti gadis-gadis akan menoleh kepadanya lebih dari sekali.
“Malam ini tidur di rumah saya..”
Hari itu ketika saya sampai dari Turki dengan kereta saya, menyeberang sempadan yang mengambil masa 24 jam perjalanan. Antionio mempelawa. Saya yang sedang mencari-cari tempat penginapan sudah pasti seperti orang mengantuk disorongkan bantal.
“Boleh sahaja. Tapi perut aku lapar .” saya mengadu dengan Antionio. Sepanjang perjalanan tadi saya hanya mengalas perut dengan keju dan roti yang saya bawa dari rumah bersama dengan airan (seperti yogurt tetapi lebih cair) sebagai minuman.
“Tak apa, nanti aku bawak kau ke kelab tempat aku selalu lepak. Aku akan kenalkan kau dengan kawan-kawan aku”
Balas Antionio tenang. Lelaki itu memang lelaki yang budiman, fikir saya. Sudahlah sanggup menerima saya yang berlainan agama dan bangsa. Sekarang mahu mengajak saya ke kelab tempat di mana dia bertemu dengan kawan-kawannya. Selama bertahun-tahun saya berada di Italy, saya banyak mengenali perangai orang-orang Italy mengikut daerahnya. Orang-orang Roma selalunya agak jarang mahu bercampur dengan orang ramai, tidak begitu peramah tetapi kalau sudah kenal mereka agak baik hati.
Seperti yang dijanjikan Antionio membawa saya ke kelab tempat dia selalu bersama dengan kawan-kawannya. Ketika saya masuk, suasana agak gelap dan saya perhatikan pelanggannya semua lelaki.
“Tidak adakah perempuan di sini?”
Saya bertanya Antionio. Dia hanya ketawa sambil memesan beberapa botol coke dan juga pizza untuk saya. Beberapa orang teman-teman Antionio datang dan bersalaman dengan saya. Namanya mereka saya tidak begitu ingat tetapi salah seorang daripadanya, berbadan seperti Antionio meraba-raba badan saya.
“Kacak sungguh!”
Teman tersebut meraba-raba lengan dan badan saya. Saya rasa geli geleman apabila tangan lelaki yang berbulu itu menyentuh tangan saya yang juga berbulu. Serasa saya seumur hidup saya saya tidak pernah diraba begitu oleh kaum sejenis saya..
“Kenapa kawan kamu tu?”
Memang saya merasa jengkel dengan perangai kawan Antionio itu. Geli saya dibuatnya.
“Alah..biasalah. Makan-makan. Lepas ini balik ke rumah. Aku tahu kau penat. Kau kena rehat dan tidur nyenyak di rumah aku. Aku akan buat kau selesa.”
Saya tidak dapat menangkap kata-kata Antionio. Hanya mengangguk sahaja. Saya makan perlahan-perlahan sambil memerhatikan suasana dalam kelab malam tersebut.
Memang hati saya merasa pelik. Kelab apakah ini? Langsung tidak ada perempuan di dalamnya. Namun kerana perut saya lapar saya tidak peduli. Saya terus makan dan makan……bersambung


P/S si pencerita di atas adalah suami saya ketika beliau berusia dalam usia 21 tahun. Ketika itu masih muda dan mungkin agak tampan tetapi sekarang..he..he..

0 comments: