Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Sunday, July 6, 2008

MANUSIA SEKARANG GILA PANGKAT!

Sejak akhir-akhir ini akhbar dan juga telivisyen galak menyiarkan berita, fitnah menfitnah yang membuat saya rasa hampir muntah mahu membacanya. Terus terang saya saya katakan, seminggu dua ini saya lebih suka melihat rancangan kartun Pocoyo dan Mickey Mouse bersama Qaisara daripada menonton berita di telivisyen.
Cuma dari membicarakan hal fitnah memfitnah ini baiklah kita hayati dan baca Mastika keluaran Julai 2008. Kisah bagaimana di dalam perjalanan terakhir seorang ulama menuju ke alam barzakh pun masih lagi “berdakwah” hingga yang membawa jenazah tersebut dengan izin Allah memeluk Islam.
Menurut cerita juruterbang tersebut, di sepanjang penerbangan awan sentiasa memayungi pesawat tersebut sedangkan cuaca ketika itu panas terik. Kejadian tersebut juga disaksikan oleh krew pernerbangan Melihat kepada kejadian aneh juruterbang itu kemudian mengambil keputusan untuk memeluk Islam. Maha besar kuasa ALLAH. Masya-ALLAH
Siapakah ulama tersebut? Tidak dinyatakan namanya tetapi banyak fakta2 yang menarik berkenaan ulama tersebut yang boleh membawa kita mengenali siapakah beliau. Antaranya :

1.Beliau merupakan seorang yang terkenal yang berjuang atas nama Islam.

2.Disemadikan di sebuah madrasah negeri kelahiran beliau sesuai dengan wasiat

3. Beliau meninggal dunia akibat serangan sakit jantung 6 tahun yang lepas di sebuah Hospital di Kuala Lumpur.

4.Ribuan rakyat hadir dari seluruh pelusuk negara untuk memberi penghormatan terakhir kepada beliau, sehinggakan setiap orang yang datang berebut-rebut hendak mengangkat jenazah beliau.

5.Jenazah beliau diterbangkan ke sebuah negeri di utara dengan pesawat Hercules TUDM daripada airport Subang. Selain itu jenazah beliau juga diiringi oleh polis.

Itulah antara fakta2 yang dinyatakan tentang jenazah ulama tersebut. Saya dan ramai bloggers yang lain yakin, berdasarkan fakta di atas, ulama yang dimaksudkan ialah Allahyarham Ustaz Fadhil Nor, bekas Presiden PAS.
Allahyarham meninggal dunia akibat serangan sakit jantung di HUKM pada 23 Jun 2002. disemadikan di Madrasah Darul Ulum, Pokok Sena, Kedah negeri kelahirannya. Jenazah Almarhum diterbangkan dengan pesawat Hercules TUDM di Subang dan tiba di airport Kepala Batas dengan disambut lebih 10,000 orang. Ramainya orang yang datang untuk memberi penghormatan terakhir kepada Almarhum sehinggakan jalan raya sesak teruk lebih 20km. Kesan kesesakkan tersebut telah bermula dari tol-tol yang menghala ke Kedah, dan orang ramai terpaksa berjalan kaki ke Darul Ulum sejauh 10 km.!
Lihatlah bagaimana seorang ulama yang zuhud, memperjuangkan agama dengan sekilas hatinya, dipermudahkan ALLAH perjalanan terakhirnya untuk dijadikan teladan pada orang-orang yang hidup.
Apa agaknya balasan pada pemimpin sekarang yang tidak habis-habis mahu fitnah memfitnah. Bergaduh sesama sendiri hanya kerana mahukan harta dan pangkat. Sampai bila pangkat akan kita sandang selagi kita bergelar manusia?
Lupakah kita dan juga pemimpin yang suka tidak menindas hanya kerana mahukan kemasyhuran dan harta, yang satu masa nanti ALLAH akan menarik balik apa yang kita ada? Bahkan harta kekayaan dan pangkat akan menjadi beban apabila tiba dihari perhitungan kelak. Sebenarnya sebagai manusia memang sering kita lupa.

0 comments: