Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Friday, October 17, 2008

TIPS MELANCONG DI HANOI

1. Sediakan duit yang secukupnya ketika menaiki teksi ke mana-mana. Teksi di sini memang mengikut meter tetapi kalau di meter ditunjukan harga 30,000 VND kemudian anda memberi 50,000VND mereka tidak akan memulangkan wang tersebut atau pura-pura terlupa. Minta wang baki anda walaupun terpaksa menghadapi wajah pemandu teksi yang masam mencuka.

2. Jangan menerima apa-apa tawaran bergambar dengan mana-mana penjual buah yang merata-rata di sini atau sesiapa sahaja. (mereka memikul buah-buah tersebut dengan pengandar) Mereka akan meminta bayaran sebanyak 50,000VND bersamaan RM12. Saya pernah terkena dan bertekak dengan penjual buah tersebut (kebanyakkan penjual memikul buah-buahanya) dan dia mengejar saya sambil memaki hamun. Nasib saya ada bodyguard yang besar dan boleh menakutkan orang lain (suami sayalah siapa lagi)

3. Ketika membeli barangan. Anda perlu menawar sehingga separuh harga. Kebanyakkan harga yang saya tawar boleh didapati separuh harga kecuali kain sutera. Jangan membeli barangan di kedai yang harganya sudah ditetapkan. Anda boleh mendapat benda yang sama dengan harga separuh di kedai yang lain.

4. Pakej pelancongan di sini juga boleh ditawar kalau anda pandai. Sekurang-kurangnya anda akan dapat menyelamatkan 5-10USD anda!
5. Penggunaan RM agak meluas. Tetapi kebanyakkan pekedai lebih suka mengunakan USD daripada VND mereka sendiri.

6. Dilapangan terbang kebanyakkan kedai tidak menerima VND tetapi menerima kad kredit utama. Mereka menggunakan USD dalam urusan jual beli.

7. Pengetahuan perlu jika berada di Hanoi, sediakan alamat restoran, jalan, kedai yang hendak anak tuju sebelum bertanya dengan orang-orang Vietnam. Masalah komunikasi memang cukup menyakitkan kepala tetapi dengan alamat di tangan mereka akan menunjukkan arah dengan tepat.

8. Biarkan hotel menyimpan passport anda kerana ini lebih selamat. Polis tidak akan menahan orang-orang asing di sini. Yalah..siapa yang mahu masuk ke Vietnam dengan cara yang tidak sah! Orang sakit jiwa sahaja yang akan melakukan begitu! (saya rasa tidak ada istilah pendatang tanpa izin di sini)

2 comments:

orekito said...

saya akanmelancong ke hanoi dan ho chi ming city next 2 week.. so nak tanya puan tentang hotel dan raiway..
syam : mdbijak@gmail.com

Pojiepooh Abdullah said...

Next time kalau berhajat lagi nak ke Vietnam jangan lupa gunakan Flexiroam ok :)