Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Tuesday, October 14, 2008

GAMBARAN PERTAMA DI HANOI

Berdebu, kotor, bising dan manusia ramai yang tidak jujur. Negara yang tampaknya membangun tetapi masih lagi miskin yang jauh ketinggalan di belakang. Hon dibunyikan di merata-rata, bengit dan amat memeningkan kepala. Mata wang yang digunakan di sini VND. RM1 bersama dengaan VND4,100. Saya tukar dalam RM400 saya dapat VND1,600,000. Saya jadi jutawaan segara! Tetapi pengunaan USD begitu meluas sekali. Di mana-mana orang meletakkan harga dengan menggunakan USD. Tetapi saya lebih suka menggunakan VND dan RM juga laku di sini.
Pegawai imigresennya kurang senyum tetapi bila nampak Qaisara entah mengapa wajah yang masam mencuka, menjadi ceria. Pengalaman pertama saya di sini, apabila kami meminta teksi. Seorang lelaki menawarkan USD16 untuk menghantar saya ke hotel. Saya terbaca di lonely planet.Inilah harga teksi dari lapangan terbang Noi bai ke pusat bandarnya. Namun kerana ada sedikit perasaan cuak. Saya ke kaunter informasi. Meminta teksi. Dan customer services di sana mengatakan tambang teksi yang akan dipanggilnya nanti berharga USD30. Alahai..separuh harga dari tambang yang ditawarkan oleh lelaki yang pertama tadi.
Jadi suami sudah pasti bersetuju dengan teksi yang pertama dan sempat menawar dan dapatlah kami USD15. Bukanlah Seyit Kara namanya..kalau membeli barang atau menaiki teksi tanpa menawar.
Teksi sapu di sini rata-ratanya Toyota Inovva. Memang selesa dan sudah pastinya Qaisara suka. Saya membawa komputer sendiri..tetapi rupanya, Vietnam macam di China. Ada komputer disediakan di dalam bilik tanpa apa-apa bayaran tambahan. Sukalah saya. Sayang saya terlupa membawa cable untuk memindah gambar dari kamera ke komputer, jadi saya tidak dapat memindah sebarang gambar dari kamera ke komputer buat masa sekarang.
Sedikit maklumat waktu solat di sini
subuh 4:38 Matahari naik5:51 Zohor 11:43 Asar 3:04 Magrhib 5:34 Isyak 6:44 dan seperti biasa saya menggunakan kompas untuk menentukan arah kiblat.

1 comments:

aNiM said...

Aura Qiasara tu Yatie tu pasal Immigration Officer tu ceria... nanti dah besar Yatie kena pasang bodyguard lah yatie ye *wink*