Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Thursday, July 22, 2010

PANTAI LAGI

Sambung sedikit lagi mengenai perkelahan saya di Tanjung Bidara. Masa saya datang, saya perasan kawasaan pantai amat kotor sekali. Bersungut jugalah saya melihat keadaan pantai tersebut. Saya kerah anak-anak buah dan juga saya sendiri membersihkan  pantai. Buah kelapa, kayu dan macam-macam lagi sampah sarap. Di pantai kami terjumpa penyapu dan menyapulah kami. Rupa-rupanya pantai kotor kerana bersebab. Kata pak cik dan seorang mak cik yang berada di pantai itu, pantai kotor kerana sudah dua hari ribut yang amat kuat melanda menyebabkan ribut ini membawa segala sampah sarap yang datang entah dari mana tengah laut.


Kotoran yang dibawa oleh ribut yang melanda. Jenuhlah saya tengok orang yang bersihkan pantai itu mahu mengemasnya. Banyak juga sampah sarap yang besar-besar.


Tetapi tidak saya ketahui, bersama kotoran tersebut adalah gumplan minyak yang sangat banyak dan  tanpa sedar, saya dan anak-anak buah yang sedang membersihkan pantai telah terpijak. Kata pak cik yang arif mengenai laut, ini adalah sisa buangan kapal di tengah laut. Paling menghairankan, selalunya banyak juga kulit siput dan juga remis di pantai itu. Langsung tidak kelihatan.



Aduh..jenuhlah mahu membersihkannya...



Saya dera anak-anak buah saya tolong bersihkan kaki saya dengan pasir. Tetapi tak boleh jalan juga. Baliklah saya  memandu dengan kaki yang penuh minyak ini.



Janda/Duda yang kesepian di tepi pantai. Dibawa hanyut oleh angin ribut..ha hah ha..


3 comments:

idasm said...

mesti susah giler nak hilangkan kesan minyak tu ye kak. jenuh sungguhlah ye.

Leeza said...

Hahaha...kak. akak boleh jadikan tiap yang dilihat didengar seharian menjadi sesuatu yang menarik untuk dikongsi bersama. Thanks.

hanisah hassan said...

berkelah ya kak...cari ilham...