Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Monday, July 5, 2010

GUNUNG BATUR

Selepas berhenti di Singapadu, kami meneruskan perjalanan ke Gunung Batur. Saya ni kalau ke mana-mana mesti gunung yang saya cari. Tak tahu kenapa saya lebih suka gunung jika dibandingken dengan pantai. Saya sudah menjadi seperti adik ipar saya yang tinggal di Belanda. Kalau naik bukit sedikit sahaja, dia pasti cakap. "Masya-ALLAH, so nice!" Ha ha..yelah Belandakan terletak di bawah paras laut. Mana ada gunungnyakan.




Sepanjang perjalanan kita akan temui pokok-pokok jeruk atau limau yang di tanam di kiri kanan. Ini satu lagi kesukaan saya. Tengok pokok buah-buahan dan sayur-sayuran. Pasti akan teruja sangat walau di kampung ada pokok macam ni. He he..

Berhenti membeli jeruk. Hmm..ini kegemaran Seyit Kara. Ketika penjual menyuruh kami mencuba sama ada limau ini manis atau tidak. Saya rasa macam manis. Tetapi apabil saya beli dan bawa balik ke hotel. Ya ALLAH...masam maut! Ha ha..



Ingat Seyit Kara aje nak posing, isterinya nak juga! Tahu tak di dalam bersin tersebut di letak kayu tiga segi dan buah jeruk tersebut disandarkan di kayu tersebut. Nampaklah macam banyak sangat limau itu disusun. Padahal selapis sahaja. Kalau tak faham apa yang saya cuba sampaikan, abaikan sahajalah. Saya sendiri pun tak faham apa yang saya tulis. Ha ha ha..



Anak saya yang teruja macam uminya juga. Qaisara sudah terbiasa naik gunung, turun gunung. Masuk kebun buah-buahan macam uminya. Jadi nampak sahaja buah, dia pun seronok sangat.


Sepanjang perjalananan naik. Cantik sekali pemandangan gunung Batur ini. Di atas ini banyak restoran tetapi hanya satu sahaja restoran halal dan ada surau sekali.




Kata suami, gunung ini macam gunung di Turki. Tidak mempunyai banyak pokok. Saya tanya pemandu saya, kali terakhir bila gunung ini meluahkan lanarnya. Dia sendiri pun tak tahu. Baru-baru ini seorang pelancong Sweden jatuh dan mati dari gunung Batur ini ketika cubaan menakluki gunung ini.


Ini dia Danau Batur atau Tasik Batur. Orang Indonesia panggil tasik, danau. Dikatakan tasik ini mengandungi banyak ikan. Tetapi tidak nampak pula orang menjala atau memancing di sini.



Di sebelah gunung Batur, adalah gunung Agung. Gunung yang paling tinggi di Bali.



Perjalanan turun dari Gunung Batur. Pemandu saya mengunakan jalan yang jarang dilalui oleh kenderaan lain ketika naik, jadi kami terselamat membayar 5 ribu rupiah kerana pintu masuk ke gunung ini adalah jalan yang kami gunakan ketika turun. Sambung lagi nanti...




4 comments:

Leeza said...

hahaha kak, faham saya pasal limau tu. mula za tengok gambar limau, wah banyaknya limau. murahnya. tapi bila akak kata itu hanya hiasan sebab dalamnya ada kayu segitiga, cehhh. penipu betul. pandai penjual ni.ingatkan banyak giler.

AuntieYan said...

Salam Pn. Yati,

Seronoknya...jalan-jalan lagi.Entah bila Auntie nak dapat peluang macam ni. :-)

ieda said...

salam..kat m'sia pun selalu buat mcm tu..esp kat pasar malam & market..nampak mcm banyak jer benda dlm bakul tu padahal dah alas dgn kertas bagai..

idasm said...

ida pun faham pasal limau tu. pandai diorang guna taktik nak bg nampak bykkan.

kak, cantik gambar gunung tu. kalau akak pakai camera dslr, pasti lagi cantik hasilnya kan.. hehe..