Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Thursday, August 13, 2009

HOW ATOK MAKE SNAKE GO AWAY


Malam tadi, ketika saya sedang menghadap komputer, saya mendengar suami bercerita dengan Qasiara tentang ular..
"Your umi, have a lot of stories about snake.."
Wah..suami sudah 'pass the buck' kepada saya. Isk..isk..ini mesti sudah tidak sanggup menahan pertanyaan demi pertanyaan daripada Qaisara.
"Umi come here, tell me the stories about snake.."
Ini budak kecil kalau mengarah, kalahkan saya yang jadi anak dia pula emak..he.he. Beberapa kali di desak, saya duduklah di sebelah Qaisara. Lantas bercerita mengenai ayah saya atau datuk Qaisara yang sering berjumpa dengan ular di kebun getah.
"Atok not scare umi?"
"No..but atok can make snake go away.." saya beritahu Teta. Matanya bulat merenung saya dalam cahaya lampu tidur.(kalau selagi tak tutup lampu dan pasang lampu tidur, dia akan mencanak-canak melompat, buat itu ini)
"How atok make snake go away?"
"Atok read doa sayang ..."
Bekerja sebagai penoreh getah, ayah saya sudah pasti menghadapi banyak bintang berbisa terutamanya ular. Menurut ayah saya, ada satu peringkat hampir saban hari dia berjumpa dengan ular. Tetapi ayah mengamalkan satu doa, apabila doa itu dibaca ular akan tunduk dan melarikan diri.
"How the doa umi.."
"Ya ALLAH ya tuhanku, hindarkanlah aku dari ular yang berbisa..etc.tec.." sebenarnya ada doa dalam bahasa Arab. Ayah saya ada beri saya beberapa tahun yang lalu. Tetapi saya benar-benar lupa.
"Umi..atok not read doa like that.."
Si Qaisara membantah. Aduh..budak ni baru tiga tahun hidup di dunia, pandai pula membantah cakap orang yang lebih banyak makan nasi daripada dia..he.he..
"Atok must read doa like this..Bismillahirahmannirahim ...."
Huawa..ha.ha...saya rasa mahu tergelak besar. Qaisara ini memang tidak boleh ditipu..dia tahu setiap doa mesti kena baca bismillah dan bagi dia setiap doa perlu dibaca dalam bahasa Arab bukan dalam bahasa melayu..

7 comments:

Marzalina said...

adooii le kak...qaisara ni memang bijak sangat..semuanya dia tau kan hehehe..lwak intan baca ni.

GREENJADE said...

ngeee..tsengih smpai ke ubun sy bc ini n3..Teta yg sgt petah & sll ceria hihihi

bdk2 zmn skg sgt2 bijak membidas lah kak..kdg2 sy pon tekesima nk menjawab soalan2 berbangkit dorang tuh hahaha

ain said...

bestnya tetaaaa...musti hidup akak suami isteri ceria selalu dgn keletak selamba teta.hihihi

psst..teta mcm honey anak saya. selg x off lights, selagi tu lah dok terlenting terloncat atas katil. gerammm!!

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

hahahaha...suami akak dah surrender lah tu diasak soklan2 qaisara chumel cuker bebel tuh...kehkehkeh =D

Deeeee said...

Salam Kak Yati,
Bijak.. Bijak.. Bijak si Teta ni..

idasm said...

si comel akak mmg bijaksana. jgn harap nak melencong... dia pulak yg betulkan kita.. hehe..

Mohd 'Azim Kamaruzzaman said...

wakakaka..
bdk tu mmg bijak!
hope one day jim leh jumpa Qaisara..
jim suke mlyan bdk2..lg byk soalan,lg sronok..
slalunya jim lyn smpi satu tahap yg jim sendiri xleh nk jawab g..kikiki..