Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Wednesday, October 13, 2010

DEMAM

Saya tak suka dengan demam. Tetapi saya tidak sampai membenci. . Kalau demam biasa saya akan lawan dengan bawa berjalan, kalau agak teruk barulah saya baring di katil. Saya benci berbaring tanpa berbuat apa-apa. Paling tidak, saya berzikir serba sedikit atau meletakkan hphone sebelah saya mendengar bacaan yassin dari hphone.
Saya sebenarnya rimas bila tidak dapat melawan demam.
Saya kelihatan begitu lemah. Saya tidak suka menjadi seorang lemah walau saya akui satu ketika nanti, ketika kudrat saya sudah mengurang. Segalanya akan menjadi lemah.
Oh.saya selalu merasakan saya muda lagi, walau beberapa tahun lagi menjangkau 50 tahun.
Saya masih kuat berjalan, saya lebih kuat dari kawan-kawan yang muda 5-6 tahun dari saya.
Saya lebih kuat berjalan daripada Ojan yang baru berusia 16 tahun..
Ramai yang taubat mengikut saya mengukur jalan. Bahkan saya masih ingat suami merayu saya. Cukuplah mengukur lantai pusat pameran jualan Yiwu di China yang berjuta-juta kaki persegi.
Tapi bila demam, saya lemah dan ini menimbulkan kerimasan.
Hari ini demam saya masih tidak kebah, tapi saya berpura-pura kuat dan tidak mengakuinya.
"Umi hari ini kita buat mee kari ya.."
Bibik memberitahu, ketika itu saya tengah berbaring di sofa. Hati terasa marah. Tidakah dia tahu saya demam?
"Saya sediakan bahan umi tumis ya?"
Bibik memang suka mee kari. Tetapi tidak tahu membuatnya.
"Kamu buatlah sendiri.."
Bibik terperanjat, agaknya tidak pernah mendengar saya berkata begitu. Apa sahaja yang dia mahu makan, selalu saya penuhi. Dia sediakan bahan, saya memasaknya. Saya tengok bibik diam. Saya diam dan lama baru dia perasan. Saya tidak ceria, saya tidak berkata apa-apa.
"Umi demam ya..."



9 comments:

Hasniza Hanim said...

Get well soon ya k.yati..

mohd sharif said...

semoga cepat sembuh kak yati..saya semalam pun hampir demam..sebab perubahan cuaca yang mendadak...alhamdulillah..malam tue dah ok..

gadiselatan said...

semoga cpt sembuh k.yati...ibu ada ajar 1 doa...wlupun kita demam, tp mohon supaya Allah tak tarik nikmat mkn kita..biarla kita sentiasa berselera tuk mkn dlm keadaan demam sekalipun..jd kita akn cpt sembuh...

e.l.i.s.s.m.i.e said...

orang tak sihat memang cepat melenting :) semoga kak yati cepat sihat yer:)

kakyong said...

kak,
semoga akak cepat sihat... saya juga tak suka sakit.. sbb nanti anak2 xde yg jaga... tp dlm bulan ni dah 2 kali saya flat.. betul2 terbaring utk 3-4 jam direct..

yatie chomeyl said...

semoga cepat sembuh kak

NB KARA said...

hasniza dah pegi jalan2 dah ke Tesco..kuatkan semangat..

sharif..akak penat agaknya, tido tak cukup, raya, macam2lah..tapi kalau boleh jalan tu okay..

gadis selatan, ha ha..tapi makan akan macam biasa aje..demam tak demam, makan taklah banyak sangat..

ellismie, tak ada pun akak melenting..akak cakap ngan bibik lembut aje..kamu buatlah..sbb bila dia suruh masak tak pernah akak cakap, tak mau ke, tak payah ke..akak buat aje..

memanglah kak yong, tapi dah pergi ambik teta terus pegi tesco, jalan 2 jam..okay rasanya tapi tiba rumah..demam balik..he he..

thanks yatie..insya-ALLAH tak apa2

ieda said...

saya pun tak suka demam.badan jadi tak fit.kalau rasa nak demam saya biasanya mandi lama...duduk kat kipas...biar semua panas tu keluar.then minum banyak air.
moga kak yati cepat sembuh.

GreenJade said...

moga akak Yati cpt sembuh..jgn mls2 makan obat yeah