Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Saturday, May 22, 2010

MAKANLAH APA LAGI.

Makan adalah satu keperluan dalam hidup. Kalau hidup tak dapat makan, susah jugakan. Syukur negara kita yang makmur ini mewah dengan makanan.



Tengok gambar ini mesti dah tahu. Saya ke mana lagi? Seperti yang saya katakan saya akan ajak suami untuk makan ke sini, jadi janji tertunailah. Ini portion kecil untuk satu orang (utk Qaisara.)
Ini yang dilawan dengan nasi. Seingat sayalah, kalau di restoran arab yang saya pergi dan di negara Arab sendiri. Kami selalu dihidangkan dengan jeruk timun dan jeruk lobak. Tapi di sini tak adalah pulak.


Sebelum pesanan sampai kami ambil gambar dahulu. Apa yang dibualkan anak dengan ayah ni.




Ini gambar yang Qaisara ambil. He.he..pose maut sebelum makan.





Makanan pembuka selera. Mutabbal, arab salad, yang bergulung dengan daun tu, kami di Turki panggil yaprak. Ada dalam 3 ketul sahaja? Saya pandang suami, suami pandang saya dan kami gelak. Biasanya suami sekali makan 10 ketul yaprak- Hidangan ini harganya RM15. Jarang sekali orang Malaysia saya tengok order yang ini.


Ini Arab Salad. Sama aje dengan salad di Turki yang saya selalu buat untuk suami. Harganya kalau tak silap RM5.

Yogurt memang wajib setiap kali suami makan. Tapi yogurt di sini agak manis.




Sish kebab. Saya dan suami pesan yang ini. Kebabnya agak kering dan cili yang digunakan amat pedas. Rasanya sish kebab di Tarbush lagi sedap. Kalau di restoran Arab lain, cili ini seharusnya tidak terlalu pedas. Mungkin kedai arab Malaysia kot. Keseluruhan kali ini makanan di restoran ini tidak begitu memuaskan hati saya tetapi suami kata okay. Mungkin nasi sahaja yang sedap untuk orang-orang Malaysia macam saya. (walau saya lebih suka nasi putih)



Ini restoran yang sudah dua kali masuk blog saya. Hairan orang melayu akan cakap restoran Sabak, walau saya cakap Saba. Ba Alif. Saya tahu suami akan datang lagi. Tetapi bila balik ke rumah, suami cakap. Kebab you buat lagi sedap. Ha.ha.. Apataknya, sish kebab tu sikit sangat. Mana cukup perut suami saya yang boleh masuk 20 liter makanan.




8 comments:

Leeza said...

Akak, Yaprak tu guna daun apa ye? Pandainya anak dara akak ambil gambar....cantik gambar yang dia ambik.Dan restoran ini dari luar nampak cantik dan unik.

Mohd 'Azim Kamaruzzaman said...

Kak..
ayat yg last tu xleh blah r..hakhakhak..ADOYAI!

btq,cantik ler pic yg teta snap tu..pose yg meletop dr umi & baba..KMAIN!

En iLHAM said...

sedapnya makan-makan selalu.hehe

singgah pula ke KAU ILHAMKU
CARA PARKING 'TERBAIK'

Belidiskaun said...

Kak yati, sedap ke mutabbal n yaprak tuh? kalo ok, next time saye dtg saner saya nak try ler... ari tu makan nasik n sish kebab aje...
suami saya pun cakap sish kebab dia kering. raser cam nak tercekik aje. hehehe...

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

cili hijau tu memang sekali hampuk dia letak sebijik atas pinggan ye kak? kikikiki :D

Nadiah Sidek said...

siap pose maut dulu tu..eheh..

GREENJADE said...

keh keh keh tang last statement tu buat ana gelak sipu2 ayam aje lah hahahaha

seronottt nye skali skala pekena menu lain dari hari2 punye kans..?

chachazainal said...

salam kak..sy suggest akak g kat mr .kabab, area presint diplomatik ..putrajaya...rasanya lagi sedap dr saba...husband akak mesti suka..akak leh tgk kedai tu dalam entry kat blog sy