Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Monday, May 3, 2010

NASI ULAM

Di Kelantan saya berjumpa dengan adik saya Linda (di dunia ini ramai sungguh adik-adik saya. Syukur Alhamdulilah). Dia belanja saya makan di Nasi Ulam cikgu. Ramai orang sungguh di restoran tersebut walaupun makannya amat simple sekali.



Ini gambar saya dengan Linda, dua-dua senyum sebab lepas kenyang. Ha.ha. Thanks linda belanja kami ya!




Gambar ulam-ulaman yang kami ambil


Ikan keli, saya tidak reti saya makan ikan keli ini. Tetapi fave editor saya dan juga Linda. Hari itu saya tengok di telivisyen seseorang mengajar bagaimana nak kenal ikan keli haram atau halal. Kata dia ikan keli yang haram dan diberi makan usus khinzir biasa muncungnya bulat dan juga badannya hitam berkilat.



Ayam goreng, rangup di luar lembut di dalam.



Ikan patin, pun saya tidak reti makan. Saya memang tidak tahu makan ikan yang berminyak seperti ikan patin dan juga ikan terubuk. Lagipun saya ini sudah terbiasa makan ikan yang kecil-kecil seperti tamban, sardin dan sebagainya.



Budu dilawan tempoyan memang sedap. Sambal belacannya pun sedap tapi terlupa nak ambil dilawan dengan ikan kembung rebus dilawan dengan sirap selasih. Saya suka...



Kak Ma dari Harakah yang begitu gigih mencari saya. Kami bertemu di Restoran Nasi Ulam Cikgu. Kalau kami tidak mengejar masa mahu saya lepak di pejabat kat ma. Thanks kak ma ya..



Ini nasi kerabu Hotel New Pacifis yang sangat sedap kerana ikannya yang sangat segar (interframe sekejap..ha.ha)









3 comments:

Nor Ramli said...

kak yati..terliurnya dengan nasi ulam yg bawah skali tu...isk isk isk

Unknown said...

semua nya sedap2 belaka.. kecuali keli & patin sbb saya pun tak reti makan,,,,

Lady Qay said...

ini d balai kraftgn pnya nsi cikgu kn?bkn d pgkln chepa?klo pg ke pc pnya lg cntik ukiran2 nyer..

famly sy, tiap kli ke kb msti kn p pkena nsi ulm cikgu..hihi ketagihhh sb lauk yg bnyk n murah hrganya