Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Thursday, May 13, 2010

BERJALAN DAN MAKAN

Lokasi : Di dalam penerbangan MAS



Cokelat ini bukan main banyak dalam peti ais saya. Setiap kali terbang dengan MAS, mesti ada cokelat ini. Tapi Qaisara tidak sukakan cokelat yang ada kacang. Bila nampak sahaja cokelat ini suami sudah ketawa. Kata suami, simpan ajelah..

Mertabak dalam kapalterbang. Domestik atau perjalanan luar negara jarak dekat, bila sarapan pagi mesti mertabak dengan nasi lemak. Saya suka nasi lemak dengan sambal udang memang sedap. Cuma tak sempat ambil gambar. Lain kali saya travel saya ambil. ..he.he..


Ini nasi goreng bersama ayam ketika penerbangan balik. Kali ini sudah tidak ada ferror rocher tapi diganti dengan kit kat. Lega..ha.ha. teruk sungguh saya.



Nasi dengan ikan tomyam. Tak rasa pun tomyamnya.;




Lokasi
Hartz Chicken Buffet Satok.
Dewasa RM18.80
Kanak-kanak RM8.90



Adik saya si Lizabujang tengah pose ketika ambil makanan.



Salad yang saya makan.



Ini suami tercinta yang makan. Kentang, terung dan roti.



Hidangan pemanis mulut.

Barisan ayam goreng, sotong goreng, bawang goreng dan semuanya yang bergoreng. Saya tak sentuh pun tekak tengah sakit.



Ini gambar makanan lagi..




Percaya tak? Masa kami makan tidak ada orang lain di dalam itu kecuali kami berempat. Saya, suami, Lizabujang dan Qaisara.




Lokasi : Selera Asam Payak Satok
Harga : 4 orang makan dengan minum RM21.


Ini restorannya, hari Sabtu pergi dah tutup tetapi dapat masuk dan makan pada hari Isnin.


Makanan saya, umai, daun ubi, sayur keladi, ikan masin dengan sayur petola air. Umainya sedap, tidak terasa ikan mentah tetapi daun ubinya keras.

Ayam pansuh. Ini ayam yang dimasak di dalam buluh bersama dengan umbut pisang dan kelapa. Sedap juga. Makanan di sini amat murah.


Lokasi : Tun Jugah Kafeteria.



Nasi ayam special for mother day yang makan suami saya yang bukannya 'mother' ha.ha.ha.. RM5




Char katanois yang rasanya agak meloyakan, tidak ada sebarang sayur hanya sedikit, ayam dan telur. Saya cuba habiskan tapi tak boleh. RM5



10 comments:

Marzalina said...

kak..umai tu apa ek?? tak penah pulak intan dengar sebelum ni. intan paling suka cokelat tu hehe..kalau tak habis kak hantar jer kat sini hehehehe

hari ni entry jalan2 cari makan ye kak hehehe

Liyana said...

bestnya sambil bjalan makan ek..hihi
klu saya cakap dekat mak saya mcm tu, dikatanya saya ni kambing.tak patut tak patut...hehe

EnO said...

bestt nyer jenjalan.. nk ikutt kakk.. hahahahaa

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

wahh bezznya... jalan dan makan sesaje..

Mama Nazhan said...

kak yati, seronoknya berjalan2....saya sangat suke berjalan..tp tak mampu la sekerap kak yati....nak ikot!

idasm said...

seronoknya makan... ida suker!!! hehe. restoran hartz tu mmg tak ramai customer kan. ida pernah masuk sekali aje kat sunway.. masa tu pun x ramai customer.

makan kat restoran satok tu murahnya kak.. mmg berbaloi ni...

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

intan umi tu ikan mentah, yang dipotong2 kemudian diletak limau, cili, garam..dsb dan digaul..sedap tau..akak suka..

liyana..ha.ha..lawaklah mak liyana, berjalan makan..betul juga ya, da macam kambing

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

eno..lah da nak balik baru nak ikut..keh.keh.

Reen..dah jalan mesti kena makankan..he.he

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

Bai, sebenarnya tunjuk aje jejalan sebenarnya ada kerja yang kena buat..lepas tu baru jalan..

ida, dekat waterfront sarawak tu bgn apa ntah akak lupa..kalau masuk penuh sangat2..melimpah orang dan kadangkala makan pun tak cukup, kat satok ni bnyk makan, tapi orang tak ada..

yatie chomeyl said...

nasi lemak MAS memang no 1 la...sedap gile smp rasa nak mintak tambah