Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Thursday, June 30, 2011

BUNUH DIRI


KAJANG – Ratusan pelajar Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Yu Hua disini dikejutkan dengan kejadian seorang pelajar lelaki tingkatan enam sekolah itu yang maut selepas mangsa dipercayai terjatuh dari tingkat empat bangunan sekolah.
Sebelum kejadian pada pukul 9.20 pagi itu, mangsa Nge Hao Zheng, 18, dikatakan baru berjumpa guru kaunseling lelaki sekolahnya di tingkat empat bangunan sama bagi membincangkan aduan seorang pelajar perempuan tingkatan tiga sekolah itu yang mendakwa dicabul mangsa.
Ekoran aduan itu, Hao Zheng, pelajar aliran sains tingkatan enam rendah, masuk ke bilik kaunseling kira-kira pukul 8 pagi dan berbincang mengenai perkara itu.
Sebaik keluar dari bilik guru kaunseling itu, mangsa didakwa terus memanjat tembok beranda di tingkat empat tidak jauh dari bilik kaunseling sebelum dia terjatuh.
Pelajar-pelajar lain yang sedang mengikuti sesi pelajaran di sekolah itu dikejutkan dengan bunyi objek jatuh.
Mangsa kemudian ditemui dalam keadaan berlumuran darah dan sudah tidak bernyawa di tepi bangunan sekolah

P/S Semalam mami jiran saya suruh saya baca berita ini kerana pelajar ini satu sekolah dengan anaknya. Mami ada membuat beberapa kesimpulan termasuk katanya 'beberapa kali pelajar ini merayu supaya guru jangan memberitahu ibu bapanya, kalau beritahu dia akan terjun'. Saya tidak boleh menghukum kerana tidak tahu keadaan yang sebenar. Tetapi saya sedar sebagai ibu bapa kita tidak boleh membuat tekanan berlebihan terhadap si anak sehingga ada jurang dan ketakutan pada anak-anak kita dan sebagai guru pendekatan tidak seharusnya sama pada setiap pelajar kerana pelajar mempunyai jiwa yang pelbagai.
Mungkin benar anak ini mencabul tetapi apakah anak-anak muda ini telah diterangkan dengan sewajarnya apa makna cabul kerana dimedia, aksi berpelukan, bercium, berpegangan tangan telah menjadi satu lumrah sehingga anak-anak ini tidak dapat membezakan apakah cabul, rogol dan rela. (mesti ada yang cakap budak ni dah besar, mesti tahu makna cabul tapi bagi saya lelaki tua bangka pun tak tahu makna cabulkan?)


1 comments:

Mama Naveed said...

aunty, kejadian ni kat sebelah je sek sy keje.. sy sek ren, dier sek men.. ermmm.. tp cite2 di akhbar banyak sgt versi nye..