Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Wednesday, March 16, 2011

YA ALLAH SELAMATKAN MEREKA. AMIN..






The self-styled First Lady has come under attack from Twitter users over her comments regarding the tragedy in Japan.
By Tashny Sukumaran, Free Malaysia Today
KUALA LUMPUR: Self-styled First Lady Rosmah Mansor has come under fire from the Twitter community after a video of her commenting on the disaster in Japan began making its rounds on the Internet.
In the video, Rosmah said the tragedy was a result of the Japanese government’s lackadaisical attitude in implementing environmentally-friendly planning and development in the country.
She also stated that the catastrophe should serve as a lesson for Japan and other countries, saying the disaster was a result of countries not taking climate change concerns into account.
The wife of Prime Minister Najib Tun Razak also urged nations to have a thorough and well-structured development planning, and to consider climate change and green technology.
The video of her, shot at the International School Kuala Lumpur’s recent “Walk For Children: 1Malaysia Goes Green” event, was aired on TV Selangor.
Responding to her comments, the Malaysian Twitter community took Rosmah to task, with some even commenting about her hairstyle and that her hairspray contained CFC which was not environmentally-friendly.
“Rosmah, our very own expert on green technology, doesn’t seem to know earthquakes and tsunamis are natural disasters,” read one Tweet.
“Congrats, Malaysia – we’re officially dumbasses. Thanks, Rosmah!” stated another.

Terus terang kalau saya penduduk Jepun pun saya akan merasa  marah. Dalam keadaan begini, kalau kita tidak dapat membantu rakyat Jepun pun sekurang-kurang kita hulurkan rasa simpati dan mendoakan kesejahteraan mereka di sana.
Kenyataan di hadapan publik ini cukup melukakan.. Kenyataan yang bagi saya  tidak cerdik dan memalukan kita penduduk Malaysia.  Malapetaka bukan kita dapat jangka. Semua datang secara tiba-tiba dan kita harus jadikan pengajaran betapa tingginya teknologi sekali pun. Kita tidak dapat menandingi kuasa maha pencipta. (orang ramai dah lupa tentang kuasa ALLAH).
Andai kata satu masa nanti musibah ini datang ke Malaysia dan orang luar memperolokan kita dan menuding jari, apa perasaan kita?.
Sama-samalah kita berdoa, supaya bencana alam ini tidak singgah di sini dan sama-samalah kita berdoa, keadaan di Jepun akan pulih, rakyat kita di sana tabah melalui hari-hari kritikal dan rakyat Jepun diberi kekuatan menempuhinya. AMIN.


9 comments:

SyuQ said...

hahahaha. fengsan...

sebelum berkata-kata, kaji dan selidiki dulu setiap fakta. berfikir sebelum berkata-kata. sebelum ini dah ada isu karikatur berita harian, lawak bodoh artis kita pasal bencana di Jepun. kenapa ini tidak diambil iktibar dan dijadikan pengajaran...?

dan yg berkata-kata itu adalah isteri Perdana Menteri Malaysia...

Unknown said...

malunya...

kita harus berdoa yang terbaik untuk mereka yg dilanda musibah.. bukan membangkitkan aib atas sebab2 musibah yg terjadi kepada mereka...

semoga Allah melindungi semua umat yang ada dibumi ini..

amin..

Saliza Shamsudin said...

Assalamualaikum betul tu..sepatutnya tragedi begini kita jadi kan sebagai iktibar..bahawa dunia dah hampir kiamat sebenarnya...jadikan tragedi ini untuk mengingatkan kita ke arah kematian..dan dunia yang semakin tua...manusia sekarang ini sudah lupa sebenarnya kepada kekuasaan ALLAH taala..walaupun canggih atau moden macam mana pun kalau ALLAH kata "Kun Fa ya Kun"...manusia tak kan boleh buat apa-apa...nauzubillah hi min zalik..semoga ALLAH memberi petunjuk kepada sesiapa yang belum mendapat hidayah dariNYA ..musibah demi musibah yang berlaku ini sebenarnya sebagai peringati dari ALLAH!!..

yatie chomeyl said...

kadang dalam sesetengah perkara, diam adalah pintar http://yatiechomeyl.blogspot.com/2011/03/kadang2-dalam-sesetengah-perkara-diam.html

una berry said...

oh, saya memang geram dengan orang yang semacam ini. sangat memalukan bagi seorang yang bergelar isteri PM. kalau tak tahu, baik diam dan berdoa untuk kesejahteraan mangsa/sampaikan takziah ke apa ke. bukan membuka mulut mengeluarkan komen yang sangat tolol dan dangkal.

ani said...

Salam kenal kak,

Seronok la baca blog akak, byk pengajaran juga...:)

Qaisara pun comel & cerdik ...:)

Unknown said...

memalukan sungguh bila yg so-called 1st lady buat statement begini..

saya kagum dgn sikap berhemah org jepun.. mereka tak berebut2 pun, masih penuh dgn sifat kesabaran.. berdisiplin... ahhh, jauh sgt dgn org M'sia yg Islam...

Zana S said...

terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata, satu dunia mendengar.

:|

Ann Ishak said...

bila hidup dah penuh dengan kemewahan...inilah jadinya