Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Monday, January 12, 2009

HARIJADI QAISARA DAN PENYAMPAIAN HADIAH BAGI PEMENANG KUIZ

Syukur Alhamdulilah. Selesai sudah majlis hari jadi anak saya Qaisara pada 11/Jan semalam (sebenarnya hari ini 12/1 tapi dibuat lebih awal sebab hari ini Isnin) dan juga penyampaian hadiah bagi pemenang hadiah kuiz Chinta. Ramai yang hadir dan sesungguhnya kami cukup terharu dengan kehadiran para jemputan yang sudi meluangkan masa pada petang semalam. Jiran-jiran saya dan juga peminat yang datang bersama suami memberikan sokongan.


Khemah dan sedikit hiasan untuk hari jadi Qaisara. Warna hijau memang jadi kegemararan saya, yang jalan berlenggang di hadapan khemah anak dara saya Balkish.



Sebelum majlis di adakan, kami membuat kejutan kepada kakak sulong saya Maznah yang akan menyambut hari lahirnya pada 16hb Januari ini. Kakak yang selama ini banyak membantu dan membesarkan saya sejak ketiadaan emak 33 tahun yang lalu. Sejak ketiadaan emak, dialah kakak dan dialah emak kepada saya.


Qaisara yang sudah pun 3 tahun hari ini. Tersenyum riang kerana ramai kawan dan ramai yang membawa hadiah kepadanya.


Hari penuh makna apabila Qaisara, Balkish dan Qaisara Balkish ditemukan. Di sebelah kiri adalah Shelly yang juga ibu kepada Qaisara Balkisah. Kakak saya Maznah tak putus-putus mengatakan Shelly cantik..he.he.he

Acara memotong kek. Sebenarnya saya sudah terlupa kerana asyik berborak dengan tetamu yang datang.

PEMENANG-PEMENANG HADIAH KUIZ

Sebelum majlis memotong kek dijalankan kami mengadakan majlis penyampaian hadiah bagi pemenang kuiz Chinta. Bersama salah seorang pemenang. Mahanim Mahmud. Tengok betapa comelnya Anim..terasa macam antara dua darjatla pulak..


Seorang lagi pemenang, Norfadilah yang datang bersama suami dan anak-anaknya dari Sepang. Jauh..tu. Beliau datang bersama sekotak buku yang minta ditanda-tanganinya..ha.ha.ha. Terharu dengan sokongan suaminya...


Pemenang hadiah khas juri . Mazawani a.ka. Wanupeh yang menulis jawapan kuiz Chinta yang begitu panjang lebar. Membuatkan hati juri menjadi cair..he.he.dan terharu.


YANG HADIR
Kehadiran para tetamu mengembirakan saya. Semua penulis NBKara pun turut serta. Kak Zara Aluwi, Sarnia Yahya, Nora Ismail, Iejay Zakaria, Zulaina Abuas bersama suaminya Iskandar. Disamping peminat, Anim, Watie Idris Nacha , Wan Amyln kersemuanya bersama suami dan ana-anak yang sporting. Anida Daun editor saya bersama Ronnie suami tersayangnya dan anak-anak juga turut hadir (maaf kepada siapa yang tidak disebut namanya).

Lily dan Nora (yang membelakangkan kemera) yang tidak dapat dipisahkan. Lily datang bersama anak-anaknya, Adib, Haikal dan Anis. Terharu sungguh dengar cerita mengenai Haiqal yang membongkar mainannya untuk dihadiahkan kepada Qaisara dan kemudian menyuruh kakaknya Anis (yang memakai cermin mata) menulis kad kepada Qaisara.
Dear Qaisara, I wish you happy birthday..from your friend..Haiqal
Oh..so sweet menantuku!


Kak Zara Aluwi bersama Shelly dan juga jiran-jiran saya ketika saya tinggal di rumah lama saya di Taming Impian.


Jiran-jiran sebelah rumah saya. Di belakang yang berbaju kuning Kak Haiza dan suami, jiran saya di Bukit Indah yang hampir 10 tahun tidak saya temui.

KREDIT

Credit yang harus diberikan kepada pembantu saya Suraya yang bersusah payah menghantar jemputan, menyewa khemah dan juga meniup belon..ha.ha.ha

Pembantu rumah saya Sari dan jiran saya Ah Kua (sebenarnya nama dia Ah Kwan) yang banyak membantu.


Kepada kaum keluarga saya yang datang dari Melaka dan Port Dickson. Adik saya Kamal, kakak saya Mijah dan abang ipar saya Rahim sedang membakar ikan, sotong dan udang.

TADA !


Qaisara dengan hadiah yang diterimanya. Terima kasih sekali lagi pada semua para hadirin yang sanggup meluangkan masa berada di majlis yang tidak seberapa ini dan bersusah payah membawa hadiah untuk Qaisara. Bagi saya sebenarnya, kalau boleh tetamu tidak perlu membawa apa-apa hadiah kerana majlis ini diadakan hanya mahu menjamu tetamu dan berbual mesra (saya sendiri tidak memberia Qaisara apa-apa hadiah!). Dan orang yang paling gembira sudah tentu Qaisara kerana banyak dapat hadiah. Teddy bear yang besar itu daripada auntie Shellynya. Tapi kata Qaisara teddybear itu akan diberi kepada Babanya..ALLAH2 . Uminya yang bersusah payah yang mengadakan majlis ini bersama Acik Suenya..Babanya yang dapat hadiah dari dia.

Hadiah daripada Haiqal yang membuat saya benar-benar terharu!

7 comments:

Anonymous said...

yaiy... akhirnya ada juga gambar kak su tertempek dalam blog ni ya :P

Anonymous said...

sweetnya haikal tu...hehe.

shelly Yusop said...

Qaisara, aunty beli teddy bear tu untuk awak la.. bukan untuk baba.. lagipun baba qaisara dah ada teddy bear lain.. ummi tu... he...he...

Madam Casper said...

so sweet la haiqal tu,..hihihihihi
Qaisara..happy birthday yer...semoga jadi anak yg taat pada perintah Allah dan kedua ibu bapa aminnn

Marzalina said...

wah..meriahnya birthday Qaisara..apa pun intan doakan smoga Qiasara jadi anak yang solehah..amin.

nacha said...

salam. mekasih byk utk kakYati & KakSu atas jemputan b'day. terima kasih daun keladi.... hehehe..

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

iejay..gambar sisue ada dekat blog wanupeh. Lagi besar..

Jue..haiqal memang sweet n friendly..list of my future menantuku..ha.ha

Shelly..qaisara kalau beli teddy bear bukan dia yg peluk..kalau tak umi dia..baba dia yg peluk.ha.ha

Casper..thanks dan moga2 apa yang kita harapkan jadi kenyataan..

Intan..kalau panjang umur esok2 qaisara bersekolah..buat sambutan harijadi disekolahnya pulak..

Nacha..terima kasih kembali atas kesudiaan hadir