Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Thursday, March 17, 2011

I'M NUMBER FOUR



Cuti sekolah ini, kalau tidak melayan tingkah anak-anal, apa lagi. Kali ini saya pergi ke panggung bertiga sahaja bersama Ojan dan Akim. Ketika mahu keluar, Qaisara mengadu mengantuk dia dia suruh saya keluar sahaja.
"Teta mantuk umi. Teta tak mahu tengok wayang. Teta tengok TV ajelah.."
Kasihan saya mendengarnya, tapi di panggung pula tidak ada cerita yang sesuai untuk Qaisara. Cuti sekolah ini hairannya, yang ada cuma cerita PG13. Ada tak ada  movie yang diklasifikasikan sebagai cerita umum hanyala Rango. Itu pun Qaisara macam tak berminat apabila saya bagi dia tengok promo di youtube.
I'm number four ini pilihan Akim dan dipersetujui oleh Ojan.
Oh lama sungguh saya  tidak melihat action movie yang sebegini. Action movie saya lebih suka menonton kalau Steven Seagal yang berlakon. Macam mana kena tembak pun confirm Stevem Seagal tidak mati-mati. Ha ha.
Im number four ini, permulaannya agak memeranjatkan jantung tua saya. Rupanya ianya mengenai makhluk asing yang turun ke bumi kerana dikejar musuh yang mahu menjalankan operasi pembersihan etnik. Hanya tinggal 9 orang, tiga sudah dibunuh dan yang keempat adalah John Smith yang mempunyai kuasa luar biasa. (seingat saya orang cina yang tak suka nombor 4kan?)
Ada beberapa kemungkinan yang dapat saya terka dalam cerita ini. Terutama mengenai anjing yang dijumpai Henri penjaga John Smith. Ojan dan Akim mengatakan yang anjing tersebut adalah jahat. Tetapi saya mengatakan anjing itu adalah penjaga John Smith.
"Mat Salleh kalau buat karektor anjing, selalu anjing akan dimenangkan. Terutama kalau anjing berbulu putih atau putih merah.."
Baik Akim dan Ojan mesti pening dengan teori saya. Tetapi teori saya memang betul. Saya dahulu memang kaki wayang, akan menonton wayang dari satu panggung ke satu panggung. Saya bukan menonton suka-suka sahaja tetapi meneliti.
Bukan setakat anjing sahaja. Tetapi dari kasut dan seluar saya tahu, siapa yang menyerang John Smith.
Siapa yang kuat semangat mahu menonton cerita ini pergilah menontonnya. Seronok apabila jahat dapat dikalahkan. Itu perkara biasa dalam sesebuah film. Kalau tidak mesti orang mengamuk dan bakar panggungkan? Ha ha ha
Dari lima bintang saya bagi empat bintang.


3 comments:

ChentaHati said...

"teta mantuk".... sebijik macam anak saya selalu sebut "aysh mantuk lah mama"...

ieda said...

saya pun suka tgk cerita yg bg kita berfikir..tapi sejak ada nabila ni dah jarang sgt masuk panggung wayang.

Ann Ishak said...

tak sempat nak tengok citer ni...melalui trailer pun dah suspend