Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Sunday, November 21, 2010

KUIH RAYA HAJI

Di Melaka kalau hari raya haji, kebanyakkan kami menghidangkan kuih basah . Hari raya haji ini disambut hanya sehari sahaja. Tidak macam di Turki, sampai 9 hari mereka bercuti. Saya pernah ke sana ketika hari raya haji. Semua kedai ditutup. Tak tahu hendak pergi kemana.

Kuih koci labu. Satu-satunya kuih yang saya hulurkan tangan untuk membuatnya.



Kuih bakar. Masa saya balik, kuih ini sudah siap dibuat. Kuih paling awal yang disiapkan oleh emak tiri saya.



Kuih chang, di makan dengan seri kaya atau kari. Kalau orang cina biasanya di letak daging di tengah-tengahnya. Kuih ini cukup renyah mahu membuatnya. Kami beli sahaja di pasar.



Bingka pulut. Saya lebih suka bingka tepung tapi orang  Melaka jarang buat bingka tepung.



serimuka ini kuih kegemaran Pak Seyit tetapi bila ada kuih koci labu tu, seri muka ini terpinggirlah. Ha ha ha.

Di samping kuih basah ini, ada juga kek cokelat, kek marble yang dibuat oleh kakak saya Mijah di samping kek butercream yang dibuat oleh adik ipar. Tetapi lupa pula hendak diambil gambarnya.



8 comments:

Pija Madzlan said...

alahai k.yatie, sedapnya nampak kuih koci labu tu...

**baru roll ke bwh baca semua entry k.yatie...rupanya habis semua jiran dgn bibik panggil k.yatie umi yee

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

ha ha peeja, memang dia orang panggil akak umi..ramai nau anak akak aik..ha ha

Ida Ra said...

kak Yatie, kuih koci, kuih yg paling sedap sekali

Hunny said...

Sedapnyerr koci labu tu.. mesti lembut dan enak. Teringat arwah nenek. Dulu dia yang suka koci ni..:)

ieda said...

saya suka kuih bakar yg hijau tu.first time makan masa kenduri kawen kawan kat selangor many years back.rupa tak lawa tapi sedap.kat kedah susah nak dapat kuih ni.kalau ada pun tak sedap sgt.

sharif said...

bestnya makan kueh koci..kueh bakar dah lama xmakan...dah lama mata nie xkena asap kueh bakar..ha ha ha ha...siapa la nak jadi mangsa aku buat kueh bakar nie..ha ha ha ha ha..

Cik Ton said...

saya pun kuih chang, tp di kl ni susah nak cari yang halal....dimana ya boleh dicari....

Unknown said...

kuih chang klu beli di pasar besar melaka, adalah hasil tangan emah abah saya.