Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Thursday, November 25, 2010

HAJI


Perasan tak anak buah saya berambut kerinting.
Ha ha ha itulah Muhammad Zafran a.ka Haji.
Haji ini special sikit bagi saya.
Dia anak yang baik dan mandiri. Tak susah untuk menjaga dia.
Kalau bagi makan, dia makan sahaja. Kalau saya bawa nasi untuk beri Qaisara makan,
Qaisara belum buka mulut dia sudah buka mulut.
Kalau orang lain makan pun dia buka mulut dan dia sangat comel.
Setiap kali dia pakai baju, kalau orang lain tanya siapa beli baju dia.
Dia akan jawab..
"Andak" (sayalah tu..ha ha memang saya selalu belikan dia baju)
Semua baju dia bantai Andak yang beli, walau ada ayah dan ibunya yang beli.
Setiap kali saya balik kampung dan berjumpa dengan dia.
Saya akan puji dia..
"Haji....cantiknya, handsome haji.."
Bila saya balik ke Kajang, kata ibunya setiap kali dia lepas mandi pasti dia akan cakap.
"Kalau andak ada, mesti andak cakap..handsomenya Haji.."
Ha ha ha
Dia juga sukakan Qaisara. Walau bezanya cuma setahun dari Qaisara.
Tubuh Haji agak kecil.
Kalau Qaisara balik kampung, dia akan ikut Qaisara dan suruh Qaisara duduk sebelah dia.
"Teta, teta, Mari sini.."
Bak kata adik saya atau ibu Haji.
"Wah..haji bukan main lagi, mentang-mentang perempuan cantik.."
Ha ha haha ha..
Cuma saya perasan dengan Haji ini.
Saya tak boleh marah dengan dia.
Walau  tunjuk jari pada dia.
Dia akan meraung dan menangis walau bukan saya marah beria pun.
Kecil sangat hati dia.
Kalau orang lain tak kisah pun dia..
Alah..alah..jadi bila mahu tegur dia atau marah dia
Saya perlu marah dengan berhemah dan lemah lembut (ada ke marah lemah lembut?)
..
Macam-macam anak-anak inikan?




5 comments:

Leeza said...

Salam kak, terubat rindu pada Haji. dah setahun tak jumpa Haji...gambarpun akak letak besar2. Cam tahu-tahu je za nak tahu citer Haji ini. Sayang sungguh Haji dengan akak sehingga dia mudak berkecik hati jika akak marah dia.Ingatkan Haji ini muda 2 tahun dari Qaisara...

Rizziela said...

Handsomenya Haji

Tu tandanya dia betul2 sayangkan k.yati..sebab ..marah sikit pun dah terasa hati...mesti manja budaknya

NisaUsoff said...

budak2 skrg mmg camtu kut kak.. kalau kt marah2 ni diorg cepat terasa... kena ckp elok2 hahaha... anak buah nisa pun sama kak...kena ckp lembut2 pujuk2 baru boleh...hehe

ika~~ said...

sy peminat akak dr zmn skolah dulu..
watak yg pling sy ingt adalah Carl Zafran

kakyong said...

kak,
saya tengok tajuk ingatkan kak citer asal nak pergi haji.. wonder jer...
rupanya kesah anak sedara akak... heheh.. comel & ensem...