Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Saturday, November 6, 2010

FRITTATA

Jom sesekali bersarapan cara Italy. ha ha..
Ini sarapan kegemaran Mr Seyit Kara. Frittata.
Tetapi Frittata Mr Seyit Kara mesti banyak kentang.
Kentang tersebut direbus terlebih dahulu atau digoreng.
Dia tidak mahu keju. Saya suka Frittata yang dittabur keju.
Masak atas api dan apabila ditabur keju, masuk dalam oven bakar sekejap.


Mr Seyit Kara punya Fritrata tak mahu banyak telur dan sedikit susu.
Macam-macamkan. Tapi sepinggan besar ini dia boleh habis.
Asal sayurnya banyak...
Ikut sahajalahkan. Sayang suami..ha ha


10 comments:

Marina Monroe said...

Mcm maner nak buat?? Dah terliur nih!..he he he

Suhana Shahril said...

Oo..camni rupanya fritata ala2 itali gitu...emm boleh cuba ni cam senang jer..cam telur dadar goreng..cuma letak rencah2...mesti sedap

nurkass said...

cam sedap je..camne nak buat ni..

NB KARA said...

kak Nani, Nurkass, senang aje.
Ambil dalam 3 atau 4 biji telor, susu segar, garam dan perasa. Pukul sedikit tapi tak payah buih.
Kentang, potong kecil dan rebus/goreng. Sayur tomato, cendawan, cili benggala, cili hidup..terpulanglah nak letak sayur apa. Cold cut, potong2 kecil. Masukan dalam adunan telur.
Panaskan kuali dengan sedikit butter. Tuangkan adunan, tutup dan gunakan api perlahan. Supaya masak ke dua-duanya.
Bila bawah dah masak. Taburkan keju diatanys, masukkan di dalam oven atau mikrowave sekejap. Hingga keju cair dan berkilat..K.
sedap di makan panas dan sos..

NB KARA said...

pembentulah..ha ha
taburkan keju di atasnya. Sedap dimakan pedas dengan sos.

Suhana..memang mudah aje, cuma kalau tak masukkan dalam microwave/oven nak masak atas tu leceh sedikit. Kena terbalikkan dipinggan dengan cepat dan masukkan semula dalam kuali dengan segera

umie said...

sedap(blm makan lagi dah tau sedap....hahaha...senang nyer nak wat ni..nanti umie nak try wat gak la....

Marina Monroe said...

TQ NB, he he he saya nak cuba lah..bahan2 pun dah ada kat peti sejuk tuh.. TQ again.

nurkass said...

ok..sebbaik tuan rumah bg resepi..tq kak..nak try nih..

mohd sharif said...

macam best jer...ntah bila nak try....he he he he..

kakyong said...

boleh buat ni... nama pun sedap nak sebut...