Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Tuesday, September 28, 2010

TERSALAH PAKAI

Baju raya yang tersalah pakai. Ha ha ha..

Hari selasa lepas, Qaisara balik dari sekolah dengan perasaan amat gembira.
"Umi..umi esok pakai baju raya tau! Ada jamuan raya."
Oh..anak saya ini memang obses sangat dengan baju kurung. Ada 6 pasang baju kurung yang saya buatkan untuk dia. Jadi pagi Rabu itu, dia bangun sendiri dengan riangnya. Tertanya-tanya juga saya kenapa guru tidak memberikan surat untuk Qaisara. Tetapi saya bekalkan seberkas kuih untuknya.
Saya tidak menghantar Qaisara, tetapi babanya yang hantar. Bila balik saya tengok muka suami agak kelat.
"Kenapa?"
Tanya saya.
"Kasihan baby kita honey. Tak ada orang pun pakai baju raya.."
"Arghh..biar betul?"
Alamak. Ini sudah pasti Qaisara tersalah dengar. Lagipun Qaisara bukan dia tahu sangat pasal hari. Kadangkala hari Jumaat dikatakan hari Sabtu.
"Telefonlah cikgu.."
Suami menyuruh saya. Saya melihat jam, ketika itu mesti sudah waktu belajar. Guru pun pasti tidak menjawab panggilan. Saya hanya diam sahaja sambil sibuk berkemas.
"Honey calllah cikgu Qaisara."
Desak suami lagi, menyuruh saya menelefon guru Qaisara untuk bertanya sama ada betul atau tidak hari itu, harus memakai baju raya.
"Cikgu tengah mengajar, mana nak jawab telefon.."
Balas saya perlahan. Namun hati saya risau tuhan sahaja yang tahu. Mesti Qaisara malu. Macam-macam yang menunjah-nunjah benak saya.
Pukul 11 suami sudah keluar mahu mengambil Qaisara semula. Saya tahu dia tidak senang duduk memikirkan anaknya. (orang tua ada anak kecil macam nilah rasanya..he he he).
Dengar sahaja kereta di halaman rumah, saya menyerbu ke bawah. Membuka pintu.
"Umi..umi, hari ini tak pakai baju rayalah..hari Jumaatlah umi.."
Aduh..Kasihannya anak saya. Saya rasa mahu menangis sahaja. Apa perasaan Qaisara kalau dia sahaja seorang pakai baju raya? Sudah pasti dia malukan.
"Ada tiga orang lain pakai baju raya. Umi..umi..cikgu semua puji baju raya Teta cantik.."
Begitu riang Teta bercerita. Saya menjadi lega selega-leganya. Begitu jugalah suami.
Lega kerana Qaisara tidak kecewa dengan apa yang berlaku. Bahkan begitu gembira sekali.
Ahh....kadangkala saya tahu, emak dan ayah sahaja risau berlebihan tetapi anak tidak apa-apakan?




13 comments:

idasm said...

alahai kesian teta. tp takpe.. cikgu dh puji baju raya dia.. takdelah dia terasa sgt...

akak.. relax kak... hehe..

Leeza said...

salam kak...akak janganlah risau. cikgu takkan biarkan anak muridnya sedih atau malu...kita orang sudah diajar hal ini....yakinlah, kita orang juga pentingkan perkembangan emosi anak-anak.

Hamizah said...

betul tu, kak yatiey..kita je lebih2 risaunya..

Rizziela said...

Yerlah..naluri orang tua kan...mesti kita risaukan anak yg kecil2 tu

Safinaz Hanum Ahmad Anuar said...

samalah... kadang2 siap nangis tapi taklah teruk mana pun anak2...

yatie chomeyl said...

voguenya baju raya teta

Mrs.Zack said...

Kak Yati,

Kita sbg parent mmg cam tu, saya pun kekadang macam tu sentiasa berfikiran -ve sdgkan anak2 releks je..

Hari ini my akmal ada Eid celebration & Parent Meet program, dr semalam dok pesan "ummi esok adik nak pakai baju raya n kena bawa kuih raya...ummi pun kena pakai baju raya" smp pagi ni masih ulang benda yg sama.....hehehehe!!! sungguh cute :)

Eliss said...

alahai tersalah hari pulak.tak perlah, bonus untk teta, dapat pakai baju raya 2 hari kat sekolah :)

Nor Azlina Yusof said...

Paka Seyit..cuak lebih ya kak..Sekali Teta balik lagi happy2...Hilang cuak tu..hahhahaha

NIk Fauziah Nik Hussin said...

kak tie.. hari tu sekolah efa buat mjls hari raya..cikgu dia siap pesan lagi ngn nik suruh efa pakai baju raya.. kesnya tahun lepas efa sorang pakai baju sekolah wktu jamuan hariraya (sbb dia tak dtg sekolah masa cikgu beritahu)..
tp tahun ni dia balik bgtau kata ada tiga org budak tak pakai baju raya.. sbb takde baju raya.. aduii sedih dgr kalaulah benar begitu. tp rasanya kes mcm efa thn lepas.. lupa majlis tu! harapnya gitulah

Mrs.Sheikh said...

hehe tapi mmg betui baju teta lawa...
ehh kuih seberkas tu camana?? dah makan dah ke :)

Unknown said...

amboi.. cantiknya baju raya teta... ;)

heheh.. anak2 saya belum masuk sek lagi.. tp leh amik lesson dr kes akak ni.. supaya tidak terlbih2 riso hal anak2 di sekolah...

ieda said...

bayangkan kalau benda yang sama terjadi kat kita yg dewasa nie...haaaahhhhh....
anyway..teta mmg comel...pakailah baju apa pun..