Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Wednesday, September 8, 2010

BERJUTA RM HABIS...



Iklan TV3 seperti diatas,  telah dihentikan serta merta selepas mendapat asakan yang meminta iklan ini diberhentikan.
Saya terfikir, siapa dibelakang produksi iklan yang kurang sensitif ini? Kalau iapun mahu menunjukkan semangat 1Malaysia, kenapa iklan yang menyentuh agama ini disiarkan. Sedangkan saya rasa, macam-macam iklan yang boleh dibuat bagi mengambarkan 1Malaysia.
1Malaysia, tidak ujud sekarang. Tetapi ujud sudah sejak sekian lama. Sejak saya dilahirkan. Saya hidup berjiran dengan jiran cina. Saya sering kerumahnya yang tidak disimen. Rumah mereka rumah saya, rumah saya seperti rumah mereka. Saya masih ingat, di bulan puasa jiran cina saya pasti akan datang memikul chentong untuk mengacau dodol bersama-sama dengan kami. Bukan setakat mengacau dodol, kami buat kuih belanda atau kuih sepit dan juga kuih bahulu bersama-sama. Kadangkala arwah emak memukul telur bila sudah penat jiran cina yang saya panggil Ah Yang mengantikan emak.
Apabila petang raya, sayalah akan memikul dulang, menghantar ketupat rendang ke rumah Ah Yang dan ianya sudah menjadi kebiasan. Balasannya saya akan dapat kacang, air oren dalam botol dan juga biskut.
Dan sekarang saya berjiran dengan mummy.
Dua hari yang lepas ketika saya sedang mengaji, mummy mengegar rumah saya dan menjerit-jerit memanggil saya. Rupanya mami membawa biskut raya untuk saya dan juga membelikan baju raya untuk Qaisara.
Kerajaan seharusnya tidak perlu menghabiskan duit berjuta ringgit hanya kerana membuat kempen 1Malaysia kerana walau apa pun bangsa kami, kami tetap warga Malaysia...

3 comments:

Leeza said...

Selalu tertanya-tanya, buat apa bersusah payah kempen benda yang dah wujud lama dulu sampai membelanjakan berjuta rm. Alangkah baik jika wang yang banyak itu diserap ke dalam program2 yang membangunkan rakyat. Pendidikan semakin susah tanpa peruntukan yang cukup....(mesin fotostat free ditarik balik dan letak di pejabat yang jauh...)Kalau ada mesin cetak manual ,alangkah bagus, hari-hari banyak latihan boleh dibuat dengan percuma.

ieda said...

salam...saya juga nampak iklan ini tidak relevan utk disiarkan pada kali pertama saya menontonnya..pelik jg kenapa ia perlu dilepaskan utk siaran.saya percaya seandainya kita tidak menyentuh isu agama masing2,kita semua dapat hidup aman damai tak kiralah berapa banyak bangsa yg ada.
saya masih ingat masa kecik dulu kat kampung,ada satu saja keluarga cina iaitu tuan punya kedai runcit.dia selalu bg daging masa hari raya kepada keluarga saya sb masa tu hidup kami susah.
masa sekolah pun tak pernah timbul isu bangsa ini..melayu,cina,india,serani...we were good friends.kawan cina saya fasih membaca jawi..
pada saya lebih baik kempen 'sayangi jiran anda'

selamat hari raya kak yati & family...maaf zahir & batin...salam saya buat teta yg comel.

Hamizah said...

harmoninya kak yati ngan jiran..sy kat cni xkenal jiran..itulah nikmatnya hidup di malaysia.