Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Wednesday, July 21, 2010

BERKELAH

Minggu lepas saya pulang ke kampung. Menjenguk semula kakak saya, nampaknya dia bertambah sihat tetapi masih lagi diberi cuti oleh doktor sehingga bulan ogos. Jadi saya membuat rancangan untuk berkelah di Tanjung Bidara dengan anak-anak buah. Kakak, abang ipar, adik, adik ipar saya pun ikut sekali.


Anak-anak buah dan Qaisara yang beratur mahu menyapu sunblock, tetapi syukur sangat, hari itu cuaca tidak begitu panas.



Ramai-ramai begini bukan saya sahaja yang suka. Si Qaisara apa lagi. Si Qaisara kalau balik kampung, batang hidung pun nak tengok susah. Bermain dengan sepupunya. Nampak dia masa nak buang air, nak minum susu dan juga mandi. Lebihnya lesap ke rumah abanglah, ke rumah kakak, dalam hutan, pergi kedai.....


Saya dah jadi ibu keladi dengan budak-budak. Sesekali main pasir ni pun seronok juga. Sodok sana, sodok sini. Bina itu, bina ini lepas tu robohkan. Alangkah bagusnya kalau hidup dalam realiti juga begini. Boleh bina istana, boleh roboh dan buat sahaja apa yang kita sukakan?


Anak buah saya Alin dan Adli. Mereka adik beradik. Adli ni memang saya hairan sungguh. Menyemat aje sepanjang masa. Pergi pantai pakai t-shirt berkolar, pergi wonderland pun macam tu, pergi shopping apa lagi. Ha hah ha..


Lepas main air sudah pasti semuanya berasa lapar. Menu pantai hari ini, cucur udang dengan meehon goreng. Jimat belanja. Anak-anak ini dengan emak-emak sekali berselera makan. Kakak saya sudah semakin sihat tetapi dia hanya duduk menunggu beg pakaian dan makanan. Tiba-tiba dia menjerit memanggil saya yang membuat kuak statik (kuak-kuak tak bergerak..ha ha). Rupanya ada monyet membuat percubaan mencuri air botol yang kami bawa. Ha haha...


Balkish yang kedekut, makan bekal dia. Orang lain tak boleh usik. Kih..kih kih..


Anak saya yang comot dan sudah hilang voguenya.


Sempat lagi tu Teta ya!


Dua orang tua yang tak sedar diri, mahu merosakkan kemudahan awam. Adik ipar dan abang ipar..he hehe..


Lepas makan sambung balik main pasir. Haji yang terlupa membawa bajaknya!



Apa motifnya saya menutup separuh badan orang menjual aiskrim ini? Ha haha..cuba teka? Saya dan anak buah teringin sangat nak makan aiskrim dua cabang ini. Dah terasa-rasa di tekak. Tetapi belum sempat niat itu dilunaskan, kakak saya sudah terlebih dahulu berbunyi.
"Orang jual aiskrim tu, geli aku. Dia berkahak, dia buang hingus. Bukan dia basuh tangan dia!"
"Ceh, geli aku.." jawab saya.
Saya tunggulah punya tunggu kalau-kalau dia basuh tangan. Rupanya dia tak basuh-basuh pula. Malahan dia menghisap rokok pula. Sampai kami balik saya tengok tidak ada yang membeli aiskrim si penjual. Saya rasa orang lain perasan kot perbuatan dia. Itulah akibatnya kalau kita tidak menjaga kebersihan, bukan orang sahaja tidak suka. ALLAH pun tak suka,  sampai rezeki pun kurang.


4 comments:

Leeza said...

yang klain tu ok tapi part aiskrim...wekkkk gelinya. terasa kahak hijau. wekkk.

Lady Arween said...

Yuck...gelinya..kalau saya la tgk..mesti pikir macam2 dah bila nak beli..Jat Yati..lama tak pergi Tg Bidara..last pergi masa umur 17 thn..

idasm said...

bestnyer kak pergi berkelah. lepas main air, makan. mmg best. lama dah ida x pergi berkelah macam ni.

mmg patut pun ais krim org tu tak laku....

GreenJade said...

wakaka comelnye mak org tuh main pasir..best kan kak ade bebudak kecit bley dijadikan alasan cover malu tuh hehehe

tp..lg chomel bile Teta feeling abes dgn botol susu dia ekekeke