Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Tuesday, January 18, 2011

MOON AND STARS


Malam tadi saya membacakan Qaisara buku mengenai bulan dan bintang.

“The moon and stars are your friends. You can tell them your secrets. They have watched over human for thousands of years”
Itu salah satu cerita saya. Terkebil-kebil mata Qaisara.
“I can tell them all my secrets umi?” Mata Qaisara sangat bercahaya dan teruja.
“Yes sayang, moon and stars are good friends, the wont tell your secrets to anybody.”
Saya pun menunjukkanlah contoh bagaimana bercakap dengan bulan dan bintang. Contohnya macam kita malu menyatakan perasaan pada seseorang dan kita tidak mahu orang lain tahu. (macam tak kena ajekan dengan budak 5 tahun..ha ha ha). Terkebil-kebil mata Qaisara mendengar cerita saya. Saya tahu dia tengah berfikir.
“Umi..of course, moon and stars can keep our secrets, they can’t speak umi. They only can listen. If they can speak they tell your secrets to everybody umi...”:
Kah kah kah terperanjat sungguh saya dengan jawapan Qaisara. Padan muka, budak-budak sekarang saya rasa lebih banyak berfikir secara logik. Sedangkan kita dahulu kalau dengar orang bercerita, walau cerita dongeng sekali pun pantas sahaja mempercayai tanpa memikirkan apa-apa.



12 comments:

Leeza said...

salam kak...hahhaa...cute jawapan si teta ni. Kalau za mahu tergamam jek.

Balqis Nazid said...

tak terjangkau pemikiran kanak2 ni kadang-kadang...ada masa buat kita terkelu nak menjawap....

Marzalina said...

adoii..lawak2..qaisara ni smart betul otak dia! kak tau tak..semalam intan mimpi akak dan qaisara hehe..tiba2 aje kak Nb masuk dlm mimpi intan heheheh

ida said...

hahahaha...dah umi terkedu tak leh nak jawab..betul la kak, jaman kita dolu2 terima jer sebulat sebutir kan...

sayasukamerapu said...

gmbr qaisara cantek. suka sgt.
saya dulu ada gak bercakap ngan bulan waktu putus kasih dulu. rasa mcm tak betul pun ada jgk kadang2 haha. siap kena sound lagi ngan member 'drama pulak..'. hahaha. bila dah besar sikit, rasa termalu ngan diri sendiri. tapi itu suatu kenangan yang manis seolah bulan pun seperti bercakap dgn saya. ia macam ajaib. ehhehe. bercakap ngan bulan satu kenangan yang ajaib!betul2 ajaib.sampai sekarang terasa keberkesanannya.
'drama lagi..'

Mrs.Sheikh said...

hahaha... saya pun terbius dengan cerita dongeng dulu2.. sebab tu smpai sekarang sy suka tgk bulan dan bintang. bercerita sendiri bila hati sdg gundah :)

kakyong said...

setuju lah kak.. anak2 skrg memang pandai berpk... bijak betul teta

NB KARA said...

za..si Teta ni cakap perlahan aje, lambat2 tapi menusuk kalbu..ha ha

Balqish budak2 memang macam tukan..tak jangka kata-kata dia


Intan, insya-ALLAH kita jumpa nanti lagi sekali kot. Tak tahulah bila..

NB KARA said...

ida..memang zaman kita cerita nenek kebayan pun kita percayakan..

SSM, sima..ha ha..orang putus kasih memang suka bercakap ngan bulan. Kasihan bulankan, kalau dia tahu bercakap mesti dia jawab..pidaahhh, sama aje kau orang semua..ha ha ha

NB KARA said...

Mrs Sheikh akak suka tgk bulan tapi taklah bercakap dengan bulan, masih waras lagi..ha ha ha

Kakyong kadangkala tak terjangkau di fikiran kitakan.

miss ketak-ketuk said...

comel teta ikat rmbut...
tp nak pula die ye...
huhu

Intanaziela said...

kak yatie..anak2 sekarang fikirannya lebih tajam..kita ibubapa kena lebih bersedia...kadang2 memang terkedu kita dgn jawapan atau penyataan yang anak lontarkan..hahahah