Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Saturday, April 17, 2010

ALHAMDULILAH

Syukur Alhamdulilah saya selamat menjejakkan kaki ke Yogjakarta. Membawa dua orang warga emas, iaitu ayah dan emak tiri saya, Qaisara, bibik yang pengetahuannya amat kurang, suami yang tidak tahu berbahasa Indonesia agak mencabar saya. Pertama sekali saya harus mengisi semua borang imigresen. Pekara yang paling saya benci..ha.ha. Walau ayah saya sudah beberapa kali megerjakan umrah dan juga Haji serta saya bawa menaiki kapalterbang ke tempat-tempat di Malaysia, tapi kali ini saya menaiki penerbangan MAS yang ada menyediakan alkohol.
"Itu arak ke yati?"
Ayah saya bertanya apabila melihat seorang pramugara menuang arak ke dalam cawan, saya iakan sahaja.
"Nanti dia pakai cawan arak bagi kita minum macam mana?"
"Tak cawan yang kita minum dia buang, dia tak basuh.."
Saya sudah menduga soalan tersebut, syukur ayah saya tidak bertanya lebih lanjut. Alangkah bagusnya kalau MAS, dari negara Islam tidak menyediakan arak di dalam kapal terbang.

Kami tiba di lapangan terbang yogjakarta ketika panas membahang. Airportnya amat kecil, sekecil airport Kota Baharu. Di situ imigresen, disitulah tempat mengambil barang. Tapi pegawai imigresennnya amat baik jika dibandingkan banyak airport di Indonesia. Ramah dan sentiasa memberikan senyuman.
Hari pertama saya ke AM Plaza. Masuk kedai buku, dan makan. Kami makan Di Chebok (lupa le ejaan dia) ini makanan yang saya makan semalam. Sapi goreng dengan nasi.


Ini ayam goreng dengan nasi untuk Qaisara.

Ini yang suami, emak dan ayah saya makan. Ada sambal, tempe, tahu, ikan dan sup.

Berjalan-jalan di AM plaza nampak benda ini? Apa ini? Gula sebenarnya...he.he


Saya borong banyak buku dan suami marah. Hari itu beli buku 20 buah tersadai atas katil aje. Banyak yang tidak dibaca. Tetapi saya tertarik sangat dengan buku ini. Rupiah165,000. Saya beli dua, satu saya hadiahkan untuk ayahanda saya...



Buku ni sebenarnya Al-Quran dengan terjemahannya. Cantikkan, kenapa Al_Quran harus rigid ya covernya. Buat cantik-cantik macam ni rasa nak baca dan peluk selalu. He.he

Oklah..nanti saya sambung cerita lagi ya....


13 comments:

Nadiah Sidek said...

saje jln2 ye kak yati? nadiah pun sgt setuju kalau MAS tak hidangkn arak dlm penerbangan..

Leeza said...

salam kak..
suka saya baca kisah kembara seakan turut mengembara sama....jangan lupa update selalu. sharekan segala pengalaman....tertarik za.

Lady Arween said...

salam kak..jaga kesihatan kat sana..mnm air suam banyak2...Dan snap pic makanan byk2 tau...nak pi tgk sendiri blm ada rezeki..tumpang baca kat blog akak ja..Muahhhhh

kakyong said...

alangkah baik jika di m'sia pun ada alquran & terjemahan yg covernya menarik segitu...

Dayah said...

Salam kak Yati,

Wahhhh syoknya berjalan ^__^

ida_nardiel said...

wah, bestnya.....:)

dlittlekitchen said...

best nyer dh smp sana... wish u n family njoy d journey..

idasm said...

selamat bercuti kak. nanti update kesahnyer yea..

Hamizah said...

cantiknya al-Quran tu..order satu boleh?

!eNa PnG said...

wah... dah sampaii yogjakarta...:X


mesti cerita lepas nie lg menarik kan...:)

NIk Fauziah Nik Hussin said...

wah..tergoda tengok buku tu kak yati!!!

Nowwa Fitri said...

Kak Yati..saya baru pulang dari sana Jumaat lepas..kalau tak mesti kita sama flight yer..hihih

GreenJade said...

hamoi2..bejalan x hajak I pon..niway hope akak sefamily enjoy yr trip yeah..cpt2 update next stori-mori yeah..heheh

kat sini xde pulak terjemahan Al-Quran cover secantik tuh..kalu sy pon confirm peluk selalu hehehe