Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Wednesday, April 15, 2009

JOM BUAT KACANG BOTAK

Sebelum pesta buku, sementara ada masa ini saya buatlah kacang botak. Botak ke kacang ni? Entahlah tapi kacang yang bersalut tepung ini memang sedap di makan dengan teh dan kopi sesiapa yang gemar kopilah. Krap krup bunyinya.

Bahan-bahan wajib, tepung, telor dan juga gula. Saya pakai gula icing. Senang larut.


Kacang. Kalau tak ada kacang..tak menjadi le kan. Kalau boleh gunakan kacang yang kecil. Senang masak dan manis rasanya.

Pukul telor dengan gula sehingga gula larut. Ini kerja saya..bukan susah mana pun.

Masukkan gula dan telor tadi ke dalam kacang. Gaulkan..

Kemudian masukkan kacang yang sudah disalut telor dan tepung tadi, gelek-gelekan sehingga kacang bersalut tepung. Bibik saya pakar dalam bab ini.


Goreng sehingga garing di atas api yang sederhana. Ini kerja pembantu rumah saya. Saya cukup malas bab goreng mengoreng ini. Ha.ha.ha

Dah siap. Tapi kalau nak makan tunggu sehingga kacang yang digoreng sejuk. Botak ke kacang ni?

Ini anak dara saya melaram di dapur. Jadi tukang kacau. Semua dia tahu buat kecuali mengoreng..he.he. Mestia pembaca cakap..setiap entry ada aje gambar anda dara saya ni. Nak buat camana..dialah satu2 yang saya ada. Kalau ada 3-4 orang, bergilir2la saya ambil gambar.

9 comments:

ain said...

we all...klu time raya2 mesti buat kcg botak ni. mak le yg buat, saya tukang makan je...hihihihi

bio le qaisara dok dlm setiap entry akak, dia comei, semua org gerammmm!!!!

kaknOOr said...

Yatie blh buat kudapan ek masa pesta buku nanti....
Kita berkelah kat booth NB Kara.

dhan said...

hehehe.. agak2 ada x kudap-kudapan tuk saya kat NB Booth tuh.. hahahaha.. jadi tukang sibuk... :)

♡ Eibu June's ♡ said...

salam yati...
wah sempat lagi vat kacang botak.
memang best...hehehe ibujunes kalo bab makan mmg laju.

biarlah qaisara berada disetiap n3 yati, suka tgok muka dia...
cumey3..tapi nanti mesti x dapat jumpa qaisarakan...hehehe
dapat jumpa maknya pun cukup...hehehe

Anonymous said...

ooo..namanya kacang botak eks?
anyway kite lom abis baca novel Setiap Jumaat sbb skali mlm beli novel tu,bsalin plaks...hehehe..
tak sabar tunggu abis pantang dan sambung baca balik..

liza68 said...

nayaman napak kacang botak kak..kena buat ni kak untuk suami liza..tentu qaisara lah buah hati kak sebab tu dia manja n cute..nanti liza carikan ranti g buat qaisara ya..liza poskan ja..sayang qaisara..

Mama Nazhan said...

salam kak yati... seronok sangat rasanya bila kak yati tinggal komen kat blog saya... tq
saya pun sama jer kak, mesti nak taruk gambo buah hati saya setiap entry.... tambah lagi qaisara...anak novelis...glemer gitu...
pesta buku taun ni tak bleh plak nak gi... taun lepas saya memang berada di shah alam... 6 minggu lagi... so sempat le gi pesta buku... apa2 pun..selamat berjumpa ngan peminat yer kak yati..

Unknown said...

salam kakyati..

senang je buat kacang botak tu... eh, boleh ler buat selalu.. ish nanti semakin debab la saya.. pantang kalo dpt kudap2.. koje ngunyah jer..

Unknown said...

Sekarang 2016. Tentu dah besar anak dara yg cantik amat ni. Nk tgk gambar cantik manis dah besar blh?