Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Wednesday, December 22, 2010

TRAGEDI VAN ROSAK

Kami ketika di Sarawak, berjalan mengunakan Van yang dipinjam dari abang LizaBujang. Pemandunya adalah Sharif. Saya cuba jugalah memandu tetapi apabila berlatih, gearnya susah masuk. Tahulah selama ini saya ke sana kemari dengan kereta auto. Hampir 10 tahu rasanya tidak memandu kereta manual begini.


 Hari kedua kami ke Serian. Mandi air terjun di hutan reakrasi di Serian. Dalam perjalanan balik hujan lebat. Sharif ni hujan tak hujan, membulan-bulan dia membawa van. Betul-betul di Jambatan Ulu Semera, Van ini berhenti secara tiba-tiba. Ambik kau!. Semua terpaksa turun dan bertekad untuk jalan kaki sahaja. Tengok masing-masing tersengeh lebar kena turun dari van. ha ha. Lama sungguh tidak merasa naik van/kereta rosak.
Qaisara yang sempat lagi berposing sakan.Setiap orang menyelamatakan barang masing-masing, tidak ketinggalan Qaisara. Saya pun tak ingat apa yang Qaisara selamatkan.. Mereka yang lain ketawakan saya, sebab saya bukan bawa turun barang berharga tetapi udang yang dibeli ditepi jalan.



Maka berjalan kakilah kami, macam askar baru balik berlatih.


Tinggal Sharif dan Atan berbincang apa yang perlu dibuat dengan Van ini? Sebenarnya Van ini tidak ada masalah, cuma apabila melalui lopak air, van harus dipandu perlahan supaya plugnya tidak terkena air. Jadi Van ini harus diberhentikan buat seketika dan dihidupkan semula. Alhamdulilah selepas 5 minit, Van ini berjaya dihidupkan.


Kalau tidak van tersebut rosak, tidaklah kami mengambil gambar di jambatan yang cantik ini.

4 comments:

Leeza said...

Hahahaha, nasib baik akak tak letak gambar saya berdiri tegak macam mendengar lagu negaraku itu...

KATA HATI.... said...

Cantik gambar kat jambatan tu. Teringat masa darjah 1 hari-hari lalu jambatan macam tu nak pergi sekolah. Bila banjir arwah abah dukung sebab saya takut tengok air yang lalu bawahnya hehehe...

azlin hashim said...

salam singgah

NB KARA said...

ha ha ha..za, gelak bila ingat trajedi van rosak ni..tapi seronok..

jambatan macam ni memang banyak di semanjung, di sebelah johor, perak. Akak memang suka gambar2 macam ni..cantik..

Salam azlin.terima kasih singgah