Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Monday, December 6, 2010

BUNGA TELUR

Adik saya yang nombor 7 akan mendirikan rumah tangga tidak lama lagi. Seperti biasa kami membuat kenduri yang sederhana. Tanpa paluan kompang tanpa persandingan yang wajib didahulukan.
Minggu lepas majlis pernikahan telah diadakan di Perak. Orang yang paling sibuk adalah saya. He he..
Sibuk kerana saya mendapat tugasan membuat bunga teluar. Seingat saya, dari kakak, abang, adik kahwin inilah tugas saya.

Ini bunga telur untuk orang sebelah. Kerjanya rumit juga. Kertas pengalas cawan ini harus dilipat, begitu juga kotak harus dibentuk dan saya beli bunga, bunga tersebut harus dicabut dan dibentuk semula. Nasib buat berdua dengan bibik.



Untuk tetamu, masa di ambil tidak ada telur jenis F, yang ada jenis B dalam peti ais saya..ha ha.. Ada beberapa kawan saya fikir, saya beli dah siap macamni. Sebenarnya tidak. Sarang burungnya lain. Bekas plastik tu pun kita kena bentuk sendiri, sebab datangnya merupakan kepingan sahaja. Itupun jenuh juga mencari dalam banyak-banyak kedai di Nilai, hanya satu kedai sahaja ada bekasnya.


Ini sengaja saya buat untuk memeriahkan suasana, kalau tak ada bunga telur taklah rasa macam kenduri kahwin ya tak. Saya buat tak banyak. Hanya untuk satu pohon bunga pahar sahaja.



Ini untuk tetamu, mug ni sebenarnya ada 2 jenis tapi sempat ambil satu gambar sahaja sebab semuanya sudah diangkat bawa balik kampung. Walau tidak rumit sangat tapi kotak tersebut harus dibentuk.


Ini untuk anak-anak batangnya dari pensil, isinya pemadam, pengorek dan gula-gula.


Selesai kerja saya dan di majlis perkahwinan nanti hanya satu sahaja tinggal tugas saya iaitu membuat acar buah. he he..






9 comments:

ibuayu said...

suka tengok goodies untuk kanak2 tu...nanti akak ajar cara membuatnya..

Nadiah Sidek said...

yg utk budak2 tu menarik! lain dpd yg lain

pearl jade said...

wah,sye pun berminat dgn goodies utk kids..hehe
kak yati,kena wat n3 khas utk goodies kanak2 =p
sayang kak yati =)

gadiselatan said...

wah...kreatif juga k.yati nih yer...

marinahunny said...

k.yati..comelnye goodies utk kanak2 tu...ajar lah cmne ;)

yatie chomeyl said...

chomeylnya goodies, lain dr yg lain

Mrs.Sheikh said...

kak.. bekas sarang burung tu beli di nilai??
cantik..

kakyong said...

cantik2 hasil tangan kak.. kalo saya tak tau la... tak kreatip plak kalo bab2 ni...

teringin nak rasa acar buah kak yati...

GreenJade said...

chumel & kretif akak sorang nih..mmg memorable & special nih..x tedapat di mana2