Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Friday, September 30, 2011

AKU SUJUD PADAMU YA ALLAH..

Semalam saya, bibik, Teta, Khamisah dan Suraya melawat seorang kawan yang tinggal di Sepang. Beliau baru sahaja menjalani pembedahan. Kami tiba ke rumah beliau pun sudah jam enam petang. Borak punya borak sudah jam 7. Jadi kami mengambil keputusan untuk pulang ke rumah melalui jalan lama Sepang-Bangi. Konon nak cuba jalan lainlah.
Rupanya jalan tersebut jalan kampung yang sangat banyak lampu isyarat jika dibandingkan dengan jalan biasa Kajang Putrajaya.
"Kita solat di Petronaslah.."
Sesekali saya melihat jam di dashboard. Hati berdetik hendak dekat pukul lapan. Masih ada waktu lagi. Kebetulan Petronas tidak jauh dari rumah saya tetapi harus berhenti juga. Kami pun berhentilah bersolat.
Terima kasih dan syukur padamu ya ALLAH

Saya ambil wuduk. Bersolat dan ketika saya sujud tiba-tiba telekung saya terangkat menutupi muka saya dan saya tak nampak apa-apa.. ALLAHUAKHBAR. 
Saya batalkan solat saya dan saya solat semula. Kata kawan-kawan saya saya duduk bawah kipas dan telekong saya ringan. Dia suruh saya kepit telekung tersebut. Saya lakukan. Rakaat pertama tidak apa-apa, rakaat kedua pun tak apa-apa, tetapi sujud rakaat ke tiga, telekung tersebut sekali lagi terangkat dan menutup muka dan kepala saya. Ya ALLAH. 
Saya batalkan sekali lagi dan saya solat semula dengan menukar telekung. Kali ini solat saya seperti lintang pukang sahaja. Hati saya sudah tidak enak. Seperti ada sesuatu yang berlaku. Kenapa? Apa salah saya.?
Habis sahaja saya bersolat. Saya teringat sesuatu. Ya..kepala saya tidak sakit lagi seperti dua tiga hari kebelakangan ini. Segalanya menjadi tenang. Saya bergegas sahaja ke tandas.  Di dalam tandas.....patutlah. Seharusnya saya tidak bersolat tadi. Ada halangan alami rupanya. Biasanya sebelum halangan alami saya akan sakit kepala sehari dua dan kalau sakit kepala itu menghilang, itu tandanya ianya sudah datang.
Hati saya lega dan bersyukur dengan nikmat ALLAH yang diberikan kepada saya dan kadangkala saya tidak mengetahuinya. Syukur dan terima kasih padamu ya ALLAH, Ya Rahman Ya Rahim, Ya Khaliq atas segala kurniaan, kesihatan, kasih sayang dan segalanya. Aku sujud pada mu..


6 comments:

Mama Nazhan said...

salam kak yati... kalau saya tanda-tandanya adalah berselera makan dan sakit dado den laa, pinggang pun sama...hahaha... tp time lain pun berselera gak... hahaha mcmana tu> :)

ummi_khalish said...

assalamualaikum k.yati...datang bulanlah ni?xpe..cuti dari Allah...kalau dil nak datang selalu je rasa sakit pinggang dn kurang selera makan..huhu..kak..salam peluk cium buat teta...suka tengok dia..

idasm said...

akak... rindulah kat akak... hehe.. take care ye...

Mrs.Sheikh said...

allahuakbar.:)
beruntung kak yati..
mudah-mudahan kita akan terus disayangi Allah :)

Affieza said...

Patutlah agknya solat akak thenti2 mungkin itulah petanda dariNYA...

kakyong said...

owh ada asbab lain sebenarnya sampai 3 kali batal solat.. :)