Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Thursday, September 1, 2011

RAMAH DIA BERCERITA

Pagi-pagi tadi saya pergi ke kedai bersama bibiik. Suami dan Qaisara masih belum bangun. Sudah jadi peranggai saya bangun awal pagi dan semua kerja diselesaikan pada waktu pagi. Saya mahu membeli beberapa barangan untuk masak pulut kuning diregukan rendang yang masih berbaki.
"Kau beli apa?"
Seorang perempuan bertanya saya .
"Nak beli sayurlah akak.." memandangkan dia jauh lebih berumur saya panggil dia akak.
'Aku beli roti dengan majerin yang tak masin tu. Aku ni dah tua-tua kaki dah sakit, peha pun sakit. Astaghfirualhalazim, sakitnya ALLAH sahaja yang tahu.."
Ramah sahaja dia bercerita.
"Iye kita dah berumur ni memang semua sakit, saya ni sakit lutut.."
Saya kalau orang layan saya, saya pun layan lah..ha ha
"Kau berumur apa, kau muda. Kau ada 30 tak?" Kah kah kah lawak-lawak, rasa nak gelak guling-guling. Kalau si Kham dengar mahu dia menangis hentak-hentak kaki..
"Saya dah tualah kak. dah empat puluh lebih, .akak dok mana.."
"Aku duduk belakang tu, rumah apa aku pun tak tahu nak panggil.."
Balas wanita  tersebut sambil jarinya menunjuk ke arah belakang.
"Dia duduk rumah banglo belakang tu, rumah anak dia.."
Cina kedai mencelah memberitahu saya.
"Yelah rumah banglo aku nak sebut pun aku tak faham..kau tinggal mana?"
"Rumah teres depan tu aje kak.."
"Oh iye ke? Baik kau ya nak layan aku bercakap, aku ni sejak duduk rumah anak aku ni macam orang bodoh aje. Sebab dia tak bagi aku kerja. Peha aku ni sampai sakit sebab tak bekerja. Tapi bila aku sakit aku baca-baca. Kau tahu baca tu apa?"
"Tahu." Saya menganggukkan kepala.
"Kau ni pandailah, aku baca-baca aku cakap Ya ALLAH tolonglah aku, jangan bagi kaki aku sakit. Sihatkan aku. Kau tahu lepas aku baca-baca kaki aku baik tau.."
Oh banyak yang saya bualkan dengan wanita ini dan saya minta diri. Berkali-kali dia berpesan mahu berjumpa saya lagi. Kalau pembaca nak tahu, wanita ini bukan berbangsa melayu dan beragama Islam. Tetapi dia adalah wanita cina beragma Buddha. Moga ALLAH beri dia hidayah untuk memeluk Islam..

3 comments:

mumtazah said...

SubhanaALLAH. Semoga Allah beri taufiq dan hidayah kepadanya.

Leeza said...

saya ingat melayu islam kak. mudah2an dia dapat hidayah kak,

sHe said...

akak, dengan izin Allah, mungkin dengan berjumpa akak lagi, akan buat hati dia terbuka untuk terima Islam..kadang2 Allah beri hidayah pada hambaNya melalui pelbagai cara yang kita sendiri tak sedar.. wallahualam..