Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Thursday, July 21, 2011

DOA SELEPAS MAKAN...

Minggu lepas saya dengan anak-anak, iaitu Balkish, Danisah, Qaisara, adik saya Nurul dan juga Bibik ke Taman Seribu Bunga di Melaka. Waktu saya pergi tu panas terik, yelah pukul 1 petang. Saya pergi selepas membawa anak-anak bermain di tasik Ayer Keroh. Tak ramai orang di sana, tetapi banyak jugalah gambar bunga yang dapat saya tangkap. Anak-anak memang gembiralah berlari sana sini bertiga. Bekejaran. Tiba-tiba...mereka berpandangan antara satu sama lain.

Qaisara : Hey..rumah apa ni?
Balkish : Ini rumah nenek kebayan ni..
Danish : Boleh masukkah?
Mereka semua menunggu saya yang leka mengambil gambar. Muka masing-masing sudah cuak. Yelah jumpa rumah kecik dalam taman yang besar itu. Masing-masing mesti tertanya-tanya.
Bila saya sampai saya suruh mereka masuk.
"Takutlah umi." kata Teta.
"Masuk sahaja, nak takut apa. Beri salam dan baca doa.."
Suruh saya.
"
Terdengar si Balkish membacanya.
"Hey itu doa lepas makan Balkish"
Adik saya Nurul menegur. Kami semua ketawa.
"Alah tak apalah" Balas Balkish.
"Ya ALLAH ya tuhanku, selamatkan kami dari hantu dan nenek kebayan.."
Sambung Balkish lagi tanpa menghiraukan dia diketawakan.
Ha ha ha kami bantai gelak lagi. Aduh Balkish ni..
Selepas berdoa dengan penuh yakin mereka pun masuk ke dalam rumah tersebut.

Tengoklah bila dah masuk lain pula cerita budak-budak bertiga ni. Ha ha ha

10 comments:

Leeza said...

Hahahahha...sangat melucukan si balksh ini....adoiii awal pagi saya dah gelak. Budak2 menceriakan hari-hari kita kan kak?

zackque said...

qaisara klu pose mmg kalah international model... kui3...

Sitisifir10 said...

Mak ai qaisara..... baek punya posing

shimitiniy zem said...

comel laa...

NisaUsoff said...

hahaha comel nya... tak pernah lagi masuk taman seribu bunga tu... lalu2 je slalu bila balik kg hehehe

Zana S said...

hahaha! bila posing lagi happening! :D

saripah bakar said...

buat saya senyum... doa makan nenek kebayan...

Nizam said...
This comment has been removed by the author.
nizamsani said...

"Ya ALLAH ya tuhanku, selamatkan kami dari hantu dan nenek kebayan.."

Comel. Hehe.

kakyong said...

tamn seribu bunga? baru ke ni kak... kat belah mana ni??

amboi teta.. kan main lagi posing maut dia.. :D