Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Monday, April 2, 2012

SOLO BAHAGIAN 2

Sambung lagi cerita ke Solo......

Lepas balik ke Sarangan kami pergi ke Pasar Kelewer. Oh..sesak nafas saya berada di pasar tersebut dan saya tak ingat apa saya beli. Rasanya tak beli apa pun, kecuali saya beli telekung di kedai luar pasar Kelewer. Masa kami datang pasar tersebut hampir mahu di tutup. Tetapi sempatlah naik beca (becak) ni. Dua orang harganya 5000. (Dalam RM.170sen)

Kami jumpa kendondong besar macam buah kuaini. Besar sungguhkan!


Asal saya macam gangster kampung dusun ni. Oh..saya lupa, saya ada beli kain batik di sini. Ha ha ha.


Esok pagi-pagi, Qaisara sudah meraun dengan bibik dan anaknya Bayu ke pasar di Grompolan.Ramai orang tanya Bayu dan bibik, anak Belanda mana yang mereka bawa? Qaisara dari rumah sampai ke pasar, naik motor dengan berdiri begini dan bibik memegangnya. Ini bukan kali pertama Qaisara jumpa Bayu, jadi dia memang sudah biasa dengan anak bibik ini.

Hakim dan Qaisara bersarapan pagi di hadapan rumah Bibik. Makanan ini dipanggil bubur. Ianya macam bubur sum sum tetapi macam-macam warna dan diletak di dalam kertas.

Di Pasar PGS, ini kalau tidak kerja abang Hakim, kerja abang Ojannya. Menunggu kami membeli belah. Ha ha ha

Lepas bersarapan yang disediakan oleh Jackie, kami berbincang mahu pergi ke mana? Kata Qaisara, hari ini kita pergi ke tempat kanak-kanak dahulu, lepas tu tempat kanak-kanak lagi dan kemudian ke tempat orang dewasa. Tetapi kakak saya Mijah membuat tawaran, apa kata kita pergi ke tempat orang dewasa dahulu, kemudian tempat kanak-kanak, kemudian ke tempat kanak-kanak. Akhirnya Qaisara bersetuju. Kami kemudian ke PGS tempatnya tidak jauh daripada pasar Kelewer tetapi ianya lebih teratur dan saya memang suka ke tempat tersebut.

Ha ha ha peristiwa yang tak dapat dilupakan. Kami berebut-rebut beli telekung ini. Bak kata Bayu tak pernah lihat orang membeli barang macam barang itu tidak perlu dibayar. Ha ha ha. Barang di sini memang banyak yang murah, sampai kakak saya cakap "kenapa duit aku tak habis-habis lagi" ha ha ha.

Lepas membeli belah, kami ke air terjun Parangijo...

Ini air terjunnya. Perbukitan dan tanahnya semua ditanam dengan sayuran. Memang sangat mendamaikan.

Air terjun di bukit ini ditakung dan dijadikan kolam renang. Ya ALLAH dia punya sejuknya, macam air kolam di luar negara di musim gugur.

Ini air yang ditakungkan menjadi kolam..

Tinggikan..tapi saya panjat separuh sahaja. Tak ingat yang diri ini sakit kaki....

Saya terbaca dalam status Hakim di FB, kata dia. "Orang perempuan kalau bershopping orang lelaki yang pening kepala"
Alehhh..dia cakap aje. Tapi dia yang bershopping lebih dari orang perempuan Sampai beli baju dan t-shirt 6 helai.


Bergambar mana yang sempat..ha ha 


Terjumpa dalam memori kad gambar ini. Mesti diambil oleh Ojan sebab dia nampak kagum dengan siling yang dibuat oleh anak bibik dan kawannya. He he he


4 comments:

orochimaruNM orochimaruNM said...

~ kak yati..tak tahan tgk si teta berposing..reen tgk gaya seksis betul..!! ehehehe

Siti Sifir said...

Cantiknya nampak air terjun tu ek k.yatie.. rasa nak terjun tengok...

Fadhilah Maarif said...

anak dara kecik tu kalau posing memang tak ingat..seksi, saya suka..haha..

GreenJade said...

uikhh ganas betul mokcik Teta posing..tak jatuh ke kak all the while dia betenggek gitu..sy lak yg seram-sejuk.

waterfall dia sejuk ya kak.eiii geram jek..piknik best ni.