Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Tuesday, April 17, 2012

BUNGA DI HALAMAN RUMAH..

Lama saya tidak letak gambar bungakan di sini. Sekarang saya sedang membersihkan halaman rumah. Ini kemboja baru di rumah saya. Ianya berlapis-lapis sangat cantik. Insya-ALLAH kalau ada benihnya nanti saya nak tanam banyak-banyak.

Bunga rose warna ini memang cantik. Bunga Ros agak payah sikit menjaganya dan saya selalu sedih kalau ianya layu. Retak hati saya dibuatnya. He he he...Kalau boleh nak macam bunga ros di luar negara. 3 bulan masih segar bugar. 


Saya suka bunga ini. Saya beli di Sungai Buloh satu beg RM5 sahaja dan ia tumbuh merimbun. Terpaksa saya buang selalu supaya ianya menjadi cantik. Kata bibik kalau bab potong memotong beri pada saya.

Terung ini lama saya tanam, dia berbunga sahaja tetapi tidak berbuah. Saya gertak dia sambil memangkas dahannya. Ambik kau selang beberapa minggu dia berbuah dengan galaknya.

9 comments:

Bicara Kak Noor said...

pandainya Yati gertak terung tu akak ni pokok limau bali kt umah ni dah bertahun2 tk mau berbuah nak kena gertak jugak kot kan bagi berbuah..

Leeza said...

kahkahkah...kalau dibanding kita berdua, garang lagi akak sebab terungpun takut dengan akak...hahaha.

roses said...

hehehehehe kelakarlah kak Yati ni, pandai kak yati gertak terung tu..

~ Cik Azz ~ said...

Nasib baik terung tu tetap panjang walaupun terkujat kena gertak.. hehe..

Angah said...

lawak akak ni,lehgertak2 plak..nanti akak kena perturun ilmu gertak kat kami tau....

Orked_Ungu said...

salam kak yati Emak muda@hanim here hahah...sebenarnya itu la cara kami buat kat sini utk bagi tanaman bernbuah...ada pokok durian bertahun dah ditanam tapi tak berbuat..sekali ada sorang uncle gertak nk tebang sabmbil cocok kat tengah2 pokok derian tu..alhamdulillah syukurrr dah berapa kali berbuah derian tu

LiTtLe^m3 said...

indahnya tengok kemboja tu berkembang.. mesti hati berbunga2 riangkan :)

noorain said...

assalamualaikum akak, bunga ros klau nk bunganya tahan lama kena siram dekat pangkal akar dan letak bawah teduhan. maknanya kena elakkan petal bunga dari terkena air. klau nk bg bunga banyak, kena rajin guna baja udang atau ikan, bleh didapati di sg buloh. klau rajin, air basuhan ikan pun bleh digunakan untuk siram bunga ros.. :D skadar berkongsi..

Eliss Mie said...

tak sangka terung takut kena gertak yer :) saya baru ajer berjinak2 nak tanam pokok ni.