Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Tuesday, December 13, 2011

BUAHAN BORNEO



Bila di Sarawak saya memang suka sekali merasa dan mencari buah yang pelik dari yang terdapat di semenanjung. Maka saya terjumpalah buah-buah seperti di bawah ini.

Buah angkalak/mengkalak/kalak. Di rendam dengan air sejuk dan dimakan dengan garam. Tapi tak boleh makan banyak-banyak. Kalestrol tinggi.

Saya tanya orang yang jual ini pisang apa? Kata dia pisang rapat..he he

Ini nampak macam buah tetapi sebenarnya terung iban atau terung asam. Dimasak sayur. Liza Bujang masakan saya. Tapi saya lebih suka umbut dari terung asam. He he he

Ini buah kristal, kena ketuk dengan batu penumbuk baru dia pecah tapi saya belajar dari kakak yang jual tu kerate sahaja dengan tangan. Ha ha ha

Ini buah kristal yang sudah saya karate. Rasanya macam buah laici. Nyamannn...

12 comments:

Nurfazila Suhaide said...

wah...nampak sedaplah...s

Leeza said...

Alhamdulilah....rezeki akaklah jumpa buah kristal hari tu sebab ia sukar dijumpai....

pop.Smile said...

Asalamualaikum.Saya orang Brunei.Disini banyak buah2an juga.Jemputlah tengok blog saya ada tentang kebun buah-buahan kami

MaryaYusof said...

Salam kak... saya suke terung assam tu, msk asam pedas sedap... tp pisang rapat & buah kalak tu 1st time tgk...buah kristal tu nampak mcm sedap je...

CETUSAN SEIKHLAS RASA said...

Tertarik dgn buah kristal tu... mcm sedap jer..

ameeza77 said...

terung asam tu saya dah rasa kak, sedap juga. yg lelain tu bila la nak rase yer...

NB KARA said...

fazila, kebanyakkan memang sedap-sedap apatah lagi akak memang suka buah-buahan..

Za.dulukan dah pernah tengok buah tu, cuma malas nak kerate kot menyebabkan kita malas nak beli..ha ha

Pop..insya-ALLAH nanti saya singgah

NB KARA said...

Marya, yelah terung asam itu sayur sebenarnya. Buah kristal tu macam buah laici rasanya cuma tidak berair sangat macam laici.

NB KARA said...

CSR memang sedap buah tu tapi kadangkala kopek 5 biji yang eloknya sebiji dua aje..

Meeza, he he. nanti pergilah Sarawak, insya-ALLAH jumpalah dan cuba makan..

Aisumi Chan Kawa'i said...

wahhh~ mcm2 buah ada.. ^_^

kakyong said...

terung iban tu pernah makan.. tp buah2 yg lain tu macam abru kenal jer..

GreenJade said...

hehe pisang rapat ye kak..biasa dengar jamu rapat

pe pun saya suka buah kristal tu..ada bw balik kajang tak akak?