Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Wednesday, June 29, 2011

BERSAMA MENTERI BESAR

Hari minggu yang lepas, YB Menteri Besar Selangor melancarkan perasmian Pesta Buku Selangor. Kebetulan Kusyi Hirdan membuat liputan majlis tersebut.
"Akak nak beri MB, buku tak?"
"Hey boleh juga.."
Jawab saya yang kebetulan ada di booth saya.
"Jom, jom. Kita dengar beliau berucap."
Saya masih ingat ketika saya mengambil Diploma Accounting, saya membuat kertas kerja mengenai PNB dan beliau salah seorang idola saya. Kadangkala terfikir bagaimana beliau boleh mengeluarkan idea sehingga PNB tegak berdiri seperti itu. (Masa itu zaman 90an)
Apabila tahun berganti, saya tidak sangka beliau akan menceburkan diri dalam bidang politik yang bagi saya amat berbeza dengan dunia kewangan. Bagi saya dunia kewangan adalah dunia realiti yang rasional dibandingkan dunia politik yang terlalu banyak remeh temehnya.
Namun mendengar ucapan beliau, saya tahu beliau seorang ahli politik walau tidak menyamai Khalifah Umar tetapi cuba ke arah tersebut.
Perbandingan beliau mengenai mee udon yang dijual semangkuk RM50 dan anak-anak kampung Medan membuat saya terfikir, betapa jurang yang sangat dalam telah terbina di Malaysia sekarang ini.

Nampak keikhlasan beliau ketika menerima novel yang saya berikan. Di belakang beliau Dr Halimah Ali yang juga mesra rakyat. Saya masih ingat ketika beliau difitnah, saya sangat marah kerana beliau muslimah yang sentiasa menjaga tingkah dan auratnya.  Kalau wanita seperti dia sewenang-wenangnya difitnah bagaimana pula dengan saya yang kadangkala sedikit lepas laku? Fitnah, kesannya sangat teruk tetapi seperti sudah membudaya dalam masyrakat kita kerana ramai pemimpin yang menjadi pelopor fitnah ini. Ya ALLAH..bagaimana dengan anak-anak kita nanti?

Paling membanggakan MB seorang yang amat mudah didekati, tidak ada pengawal yang menghalang. Bahkan ada kanak-kanak yang bermain dekat beliau, beliau usik seperti seorang bapa/datuk yang mengusik anak dan cucunya.

Sempat bergambar dengan Bob Lokman dan Ustaz Riduan. Ustaz Riduan adalah kawan lama Kusyi Hirdan ketika mereka sama-sama menghantar bantuan ke Pakistan, ketika Pakistan diancam bencana ALAM.



2 comments:

imanDS said...

ya, begitulah mb negeri pakatan rakyat, ikhlas berkhidmat untuk rakyat
K nor

ika~~ said...

mesra rakyat nyer mb!nk jmpe gk.oh dr halimah tu ye..sedih gk dgr cerita xelok psl dia.smoga allah melindunginya :)