Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Friday, March 5, 2010

CERITA THAI LAGI

Cerita mengenai Thailand lagi. Mesti ada yang penat bacakan. Di Selatan Thai ini, amat jarang sekali saya melihat bas dan taxi. Kebanyakkan pengangkutan adalah menggunakan trak dan juga sejenis van kecil yang dipanggil tuk-tuk. Kalau di Hatyai tidaklah teruk sangat menyedut asap bila menaiki tuk-tuk. Cuba di Bangkok! Kenyanglah perut kita dengan asap bas, asap teksi yang kebanyakkan mengunakan diesel. He.he.

Trak adalah pengangkutan awam yang kita boleh lihat di mana-mana sahaja. Saya terfikir kalau hujan bagaimana ya? Di sini sumbatlah berapa ramai sekali pun, tidak ada saman tidak ada polis yang akan mengejar macam Malaysia.



Pengangkutan ini dipanggil Tuk-Tuk. Kalau di Indonesia di panggil angkut. Qaisara punyalah suka menaiki Tuk-tuk. Seorang RM2, ke mana-mana destinasi. Dia yang menyuruh babanya jangan bawa kereta, naik sahaja tuk-tuk.


Walau orang tak ramai kami sahaja, Qaisara bukan main suka lagi dapat berdiri di dalam Tuk-tuk ini. Sepanjang mengembara ini, Qaisara seorang anak yang cukup baik sekali. Tidak menangis walaupun kadangkala banyak masa di perjalanan sahaja.

Saya ke Klongheng atau pasar terapung dengan tuk-tuk ini kerana susah mahu mencarinya tempatnya. Saya beli mangga muda konon nak buatlah kerabu, sampai ke Malaysia mangga sudah masak ranum ha.ha. Penat mangga tu duduk dalam kereta sampai masak.



Di Pasar terapung. Pasar ini hanya diadakan tiga kali seminggu di Ambon Hatyai. Jalan ke tempat ini agak bengkang bengkok. Tahu sahajalah mahu ke tebing sungaikan. Banyak makanan di jual di sini dan juga barang mainan kanak-kanak. Qaisaralah yang bahagia sebab dapat patung hallo kitty. Tapi bila balik dia tanya. Kenapa tak belikan Balkish satu? Ya ALLAH..terlupanya. Satu yang bagus mengenai Qaisara, beli apa sahaja untuknya dia akan ingat semua sepupu-sepupu dia. Parah umi dialah..ha.ha




Hari ke dua di Songkhla kami melawat Tang Kuang Hill. Ada apa di atas sana? Tak ada apa, cuma kuil dan juga melihat pemandangan di Songkhla. Mahu ke bukit di sana, harus membayar seorang RM3.

Di kawasan bukit tersebut banyak terdapat monyet yang jinak-jinak dan kadangkala kurang beradab. Ketika Qaisara minum air kelapa, seekor monyet merampas air dari tangan Qaisara. Nasib Qaisara seorang yang berani. Dia hanya menjerit dan ketawa saja. Kalau saya sendiri dah nak menangis agaknya. Tak sempat ambil gambar kerana ianya berlaku amat pantas.


Lift ini macam naik bukit Bendera. Tapi sekejap aje. Seronok juga. Kami dapat duduk di depan jadi dapatlah tengok, track lift yang macam track keretapi.


Mr Seyit Kara mengambil gambar ala-ala hindustan. Berkenan sungguh dia dengan pokok kemboja yang berada di atas bukit ini. Berkali-kali dia memuji cantik, sedangkan dia tidak perasan di rumah saya banyak pokok ini yang sudah diketutkan...dengan erti kata sebenar bonsai.



Siapa lagi kalau tidak si Teta perasan ni. Ha.ha.ha tengah panas dok posing sakan..Qaisara..Qaisara.

Tak habis-habis lagi ke Ta..panas Ta weh..



Pemandangan pantai Samila daripada Tang Kuang Hill, memang cantik tau.


Dua-dua orang, orang lama. Jadi gambar pun macam gambar lamakan?



Dan gambar sekeluarga yang menjadi kenangan. Siapa lebih comel Qaisara atau uminya? Ha.ha.ha






13 comments:

Leeza said...

Salam...
cantik sungguh view pantai simila. uniknya tuk-tuk...nak lagilah n3.Gambar2 yang best.

umie said...

salam..hehhee..dua2nya comel..

Duke Luce Dell'amore said...
This comment has been removed by the author.
Duke Luce Dell'amore said...

1st time jim tgok entry yg byk pic akak!kikiki..
suker2..

biasanya akak yg jd fotographer..
kali ni saper plak yg tolong snappy ni?

Mama Nazhan said...

salam kak yati...menarik gak melancong ke thailand ni yer? mestilah umi dan baba teta pun comel...baru terkesan kat teta...hehehe

Nadiah Sidek said...

amboi qaisara..tgh2 panas pun sibuk posing ye :D

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

betullah pantai samila tu terpegun melihatnya, boleh jadi wallpaper nih...

gambar bawahnya pun very the classic...akak buatlah wallpaper laptop...sweet sangat...vintage2 gitu ;-D

Dayah said...

Salam Kak yati,

Teta la comel.. umi.. kekekke... tiga-tiga pun comel ^_^

Syoknya berjalan2 di Thai..

Suhana Shahril said...

Pergghh..gambar kak Yati dgn mr seyit..lagi mengancam aaa...betul2 cam klasik...
Ala dari mana nak tumpah kecomelan anaknya kalo bukan dari mak nyer..ye tak?ahaks!

GreenJade said...

incek seyit kara lg somel kekekeke

kemain Teta..mesra kamera sgguh..berani sgguh Teta dgn monyet..kalu saye dh bukak langkah seribu hik hik :D

Mrs.Sheikh said...

hahah selamba aje akak amik gambar dgn cik nyet tu kan..
hehehe... teringin nak naik tuk tuk..:P

nice photo akak..

Intanaziela said...

dua dua comel..termasuk mr seyit pun sama comel..hihihihi... kak yatie, best la pulak baca cerita percutian akak....rasa teringin nak pergi juga...

dlittlekitchen said...

manalaah tumpahnya kuah kalo x ke nasi..hehehe