Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Friday, May 16, 2008

KALAU DAH REZEKI

Buku Nota yang Erdim hadiahkan untuk saya, saya tidak pernah bertemu dengan Erdim dan hanya mendengar cerita mengenai beliau daripada suami.


Pada pesta buku yang lepas saya menjenguk ke gerai MPH. sebaik sahaja melangkah masuk dengan editor saya Suraya, sebuku buku nota yang begitu cantik menyapa mata saya..
“Hey..cantiknya..”
Saya berkata sambil mencapai buku nota tersebut. Walau saya jarang membawa buku nota ke mana-mana saya pergi, walaupun saya seorang penulis. Tetapi saya sukakan benda-benda yang cantik, terutamanya alat tulis (itukan fitrah manusia).
“Mahal gila…”
Saya berkata pada editor saya. Ahh..buku nota pun harganya sampai RM50 ringgit. Hati saya berdesis. Saya membelik-belik. RM50 saya akan terbang hanya pada buku nota kosong begini. Kalau saya beli buku masakan atau novel, lagi banyak gunanya. Saya berfikir dan berfikir. Selalunya saya tidak kedekut untuk membeli apa-apa buku ataupun alat tulis. Tetapi kali ini, hati saya seperti enggan membeli buku nota tersebut. Lantas buku nota tersebut saya letakkan semula.
Pesta buku telah saya lupakan, 3 minggu kemudian suami memberitahu saya dia akan pulang lewat pada hari Jumaat itu, kerana mahu menghantar sahabatnya Erdim ke lapangan terbang. Erdim yang satu masa dahulu belajar di UIA akan bekerja di Amerika tidak lama lagi di dalam bidang perfileman. Saya tidak pernah berjumpa Erdim tetapi selalu mendengar cerita anak muda ini dari suami saya.
“Pukul berapa balik?” tanya saya pada suami.
“Dalam pukul 12 malam, bolehkan?” suami bertanyakan saya.
“Boleh, tak apa.Hantarlah. Tapi jangan sesat pula nanti.”
Baru seminggu lepas suami saya menghantar saudara kami yang mahu balik ke Turki pada waktu yang sama. Dia tersesat sehingga saya di rumah kecut perut apatah lagi ketika itu dia membawa Qaisara bersama dengannya. Sedangkan bukan sekali dua suami ke lapangan terbang KLIA.
Tengah malam itu, ketika saya menyambut suami saya pulang dari menghantar Erdim. Suami saya menghulurkan sesuatu pada saya.
“Ini hadiah Erdim pada kamu..”
Mata saya terbeliak. Di tangan suami saya buku nota, yang saya kata cantik tetapi tidak jadi saya beli, kerana harganya yang mahal.
“Ya ALLAH, buku ini….” Lantas saya ceritakan pada suami apa yang terjadi di pesta buku tempoh hari. Dan bertanyakan suami bagaimana Erdim tahu saya tertawan dengan buku ini.
“Mana dia tahu, dia tidak pernah jumpa kamu pun. Cuma dia tahu, kamu penulis dan dia hadiahkan buku ini untuk kamu kerana selama dia berada di sini, kamu tidak pernah marahkan dia kerana kadangkala saya menghabiskan masa dengan dia dan terlewat sampai ke rumah.”
Masya-ALLAH, maha besar ALLAH yang maha mengetahui!

1 comments:

Anonymous said...

saya rasa kak yati yang banyak bersedekah, sebab tu banyak hajat kak yati Allah penuhi.. alhamdulillah...