Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Friday, December 26, 2008

SUNGAI CONGKAK LAGI

Cuti krismas ni saya ke sungai Congkak lagi. Aduhai..ramainya orang. Tidak saya sangka orang terlalu ramai begitu. Kereta diparkir di jalan sesuka hati dan sungai dipenuhi dengan orang berendam. Kami sampai jam 11, orang ramai sudah memenuhi di mana-mana. Kali ini saya pergi dengan Lily sekeluarga dan juga Nora penulis Epal Hijau. Tidak lupa juga dengan anak2 buah saya. Ah Kua mahu mengikut saya, tetapi neneknya pula tengah nazak. Jadi terpaksa dibatalkan di saat-saat akhir. Kali ini kami membuat acara BBQ.
Ketika ambil gambar ini, Syafiq anak Lily cakap, emaknya gadang(besar alias gemuk)..tapi dia tak tahu Achik yati lagi gadang.


Suraya dengan anak buah saya, Akim dan Ojan sibuk menghidupkan api BBQ. Alhamdulilah berkat kepakaraan Suraya yang berpuluh tahun berniaga satay..semuanya menjadi.


Nora dan Lily sedang makan, babak yang cukup mengelikan hati apabila Lily menyiat ayam dan Nora makan. Macam emak menyiatkan ayam untuk anak. Auwahh..ha.ha.


Nora, mungkin tengah marah atau tension dengan saya. Sebab saya perhambat dia dengan ranting sebab pukul 2 dia minta balik. Rupanya dia sedang sakit kepala melihat orang ramai. Magrinnya datang lagi. Sian dia...Nanti Nora..kalau ada rezeki..kita pergi bercuti kat Turki, musim salji. Masa tu tak panas dan tak ramai orang..he..he

Haikal anak bongsu Lily yang begitu rapat dengan Qaisara. Bermain bersama. Apa yang dibisik pada Adib dengan bapak mertuanya itu? Ha.ha.ha..jangan marah Lily!

Bibik saya Sari dan Bibik Lily, Sunti. Sunti akan balik minggu hadapan. Sian Haikal...yang saya tengok begitu rapat dengan Sunti.


Anak-anak Lily, Adib, Anis dan Haikal. Syafiq entah di mana. Mungkin, mengikut ayahnya Cik Lan memancing di hulu sungai. Cik Lan bawa balik seekor anak ikan dan anak ikan itu asyik melompat sahaja keluar daripada bekas plastik, hotel tempat ikan itu menginap buat sementara.

Saya, Qaisara, Haikal, Lily dan Adib. Suka sungguh saya dengan Adib yang begitu lincah sekali. Kelakar pula tu. Siap buat terjun tiruk dengan Acik Suenya. Haikal pun petah berkata2. Kata Haikal dia berenang macam sea-lion.


Antara ayam yang telah menjadi mangsa BBQ kami..

Seronok sebenarnya bercuti, tapi kerana ramai orang..kami menjadi sedikit lemas. terutamanya Nora yang cepat sangat kena magrinnya. Suami cakap..next time kalau nak datang, pergi weekday. Jalan pula ke Pekan Batu 14, jam sungguh! Tapi apapun, hidang hari itu..pulut kuning Lily bersama rendang ayam memang sedap sungguh! Ditambah dengan maggi goreng, nasi goreng dan yang pastinya...ayam, sotong, udang dan ikan BBQ!

1 comments:

che ann said...

salam..kak saya selalu gak gi sini..dekat dgn rumah mak..