Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Friday, October 17, 2008

WARNA WARNI DI VIETNAM

Motorsikal adalah raja di jalan raya. Rata-rata rakyat Vietnam menggunakan motorsikal untuk ke mana-mana. Hon dibunyikan sesuka hati (ianya sebagai signal di sini) tetapi tidak ada yang marah. Pernah saya berjumpa dengan seorang penunggang motorsikal menukar baju sambil membawa motornya. Pemandu yang saya upah untuk membawa saya melawat bandar Hanoi dengan begitu sabar menunggu penunggan motorsikal tersebut menuka baju tersebut sehingga selesai sebelum memotong motorsikal tersebut. Sedangkan saya di dalam kereta menepuk dahi berkali-kali. (terlupa mahu mengambil gambar).

Ini pemandangan biasa di Hanoi. Menaiki motorsikal dengan pemboncengnya melebihi dari seorang. Gambar ini saya ambil ketika hujan lebat dari dalam kereta. 4 orang kesemuanya satu motorsikal.

Sistem pencawang elektriknya masih ditahap lama, seperti 50 tahun dahulu di Malaysia. Kalau di Malaysia elektrik dan telefon berlainan tiang tetapi di sini berkongsi. Agaknya kalau berlaku sesuatu kerosakkan bagaimana mereka mahu memperbaikinya kerana wayar-wayarnya begitu berserabut sekali.


Gadis-gadis veitenam memang kurus-kurus belaka. Di mana-mana sahaja terutamanya di kawasan pelancongan mereka memakai pakaian tradsional mereka. Bahkan di lapangan terbang, para petugas di lapangan terbang juga memakai pakaian tradisonal yang dibuat dari kain chiffon atau sutera vietnam....


Di Vietnam, terutamannya di Old Quarters tempat saya menginap memang tidak ada pusat membeli belah yang besar-besar seperti SOGO, KLCC dan sebagainya seperti yang terdapat di Malaysia. Namun kedai-kedai kecil yang menjual barangan kraftangan memang banyak terdapat di situ. Sutera juga menjadi satu tarikan. Jalan Hang Gai tempat di mana sutera dijual dengan harga yang agak murah dan boleh ditawar. Jualan dijalankan dalam USD. Harga di dalam USD3-USD10 semeter mengikut kualiti kainnya. (lebarnya cuma 90cm) kalau untuk membuat baju kurung memerlukan 5-6meter.

Makanan halal memang agak sukar untuk didapati di sini. Tetapi di Old Quarters terdapat sebuah restoran makanan halal yang beroperasi dari jam 5 petang hingga 11 malam. Harganya agak mahal kepada sesiapa yang datang dengan bajet kos. Ayam goreng, pecal, sambal ikan bersama 4 semangkuk nasi dan 4 keping roti nan keju berharga dalam RM80. Sedap dan setanding dengan masakan di Malaysia. Alamat restoran tersebut

Nisa Restaurant
No.90 Jalan Nguyen Huu Huan
Hanoi Vietnam.

Sayur goreng 10. Nama masakan ini. 10 jenis sayur-sayuran yang digoreng sekali yang saya makan direstoran vegetarian. Memang sedap tetapi membuat perut saya memulas-mulas. mungkin kerana kombinasi sayuran yang tidak sesuai dengan perut saya.

Sesiapa yang tahan makan sayur sepanjang masa, boleh mencubanya kerana harganya lebih murah. Hampir separuh harga lebih murah daripada restoran makanan halal. Ramai yang datang ke restoran di sini adalah orang-orang asing yang berkunjung di sini atau bekerja di sini.

alamatnya
Com Chay Nang Tam
79A Tran Hung Dao
Hanoi.


0 comments: