Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Friday, October 17, 2008

LAGI PASAL VIETNAM

Qaisara mana-mana tetap ceria. Walau penat sebaik sahaja mendarat di bumi Vietnam masih lagi tersenyum lebar. Dalam perjalanan ke hotel, di dalam teksi.


Di makam Ho Chin Min di tengah bandar Hanoi. Ho Chin Min adalah Perdana Menteri dan juga President Vietnam pada tahun 1955 sehingga kematiannya pada tahun 1969. Beliau mengetahui kemerdekaan Vietnam daripada Peranchis. Di tempat saya berdiri inilah, seramai 100,000 melaungkan kemerdekaan yang diketahui oleh beliau pada tahun 1945

Ketika saya melawat Temple of Literature (TOL) saya terserempak dengan Presiden Greek Karolos Papoulias (berambut putih) yang sedang membuat lawatan ke Vietnam. Ketika itu saya dan keluarga orang yang terakhir meninggalkan TOL sebelum ditutup kerana lawatan Presiden tersebut.

Suami dan anak di Jalan Nguyen Huu Huan. Sementara menunggu restoran Nisa dibuka pada jam 5 petang. Orang orang Vietnam memang ramai yang mempunyai nama pangkalnya Nguyen. Jalan nama Nguyen, kedai nama Nguyen bahkan saya ada melihat sabun pun ada yang dinamakan Nguyen. Dan Ho Chin Minh mempunyai nama sebenarnya Nguyen Sinh Chung.

Saya di hadapan tasik yang terletak di hadapan rumah Ho Chin Min semasa hayatnya ada (rumah kecil yg berada di belakang saya). Tasik ini menurut pemandu pelancong saya Alex, tempat Ho Chin Minh menghiburkan hatinya sambil memberi makan ikan yang berada di dalamnya.

Qaisara dalam pakaian tradisional orang Vietnam. Pelajar perempuan sekolah menengah memang memakai pakai tradisonal ini tetapi berwarna putih seperti sekolah di Malaysia yang memakai baju kurung.

8 comments:

Tinta Biru said...
This comment has been removed by the author.
hertiny said...

Salam Kak Yati..
teringin juga nak p luar negara..tapi takut le kak..kurang informasi boleh kena tipu jadinya..
comel si qaisarah ni...

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

Tiny..tak perlu ditakutkan, kalau pergi sendiri pastinya Tiny sudah mengumpul semua maklumat mengenai negara tersebut. Kalau tidak yakin ambil pemandu pelancong persendirian yang disediakan oleh hotel atau syarikat pelancongan di negara tersebut yg diiktiraf oleh kerajaan negara tersebut. Insya-ALLAH akan selamat..kalau masih tidak selamat..pergilah dengan berkumpulan..

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...
This comment has been removed by the author.
PUTUBAMBU said...

comelnya anak2 akak..

gi kali ni..mmg tak bawak balqish lah yek.. nampak gambar Qaisara jek..

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

Putubambu, Balkisah dijaga oleh kakak saya di kampung. Balkish panggil saya umi, panggil kakak saya ibu. Dia ada dua orang emak tapi masanya banyak dgn kakak saya. Kebetulan kakak pun tidak ada anak..tapi saya yang ambil dia dulu.apa sahaja saya belikan untuk qaisara..dia pun selalunya dapat. Walau dia cuma anak angkat tapi dia macam anak kami sendiri

kak lia said...

ooooo.... tapi balkisah tu iras2 je dengan qisara, cuma balkis tu kulit melayu

Unknown said...

Assalamualaikum kak yatie,

Saya rancang melancong ke hanoi feb ini.Since terbaca akaknyer blog boleh kita berkongsi info?
Saya ada juga membuat research kat internet, tapi dengan info dr akak mudahan ia menambahkan lagi info saya lebih2 lagi ini adalah budget vacation.
terima kasih.
An - qtic06@gmail.com