Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Wednesday, June 25, 2008

KAN AKU DAH KATA!

Hari itu 25 December 2007, saya keluar bersama dengan suami untuk meraikan ulang tahun perkahwinan kami yang jatuhnya pada hari esok. Oleh kerana hari esoknya suami agak sibuk jadi kami meraikan satu hari lebih awal. Ketika keluar dari rumah dan melalui lebuhraya saya terpandangkan sebuah kereta, serupa dengan kereta adik ipar saya yang tinggal di kampung di jalan yang bertentangan. Bahkan dengan amat jelas saya dapat melihat wajah anak buah saya Danish yang menjengukkan mukanya melalui tingkap kereta.
“Eh…mereka nak datang ke rumah kita ke?” saya tanya suami saya yang sedang memandu.
“Siapa?” tanya suami saya pelik apabila saya berkata begitu.
“Saya nampak kereta Hamdan dan saya nampak Danish keluarkan mukanya melalui tingkap. Saya nampak Danish dan itu kereta Hamdan..”
Saya berkata dengan suami saya. Lantas suami saya menyuruh saya menelefon adik dan adik ipar saya. Manalah tahu mereka datang untuk menziarahi walaupun amat jarang mereka datang ke rumah saya kerana selalunya saya yang balik ke kampung.
“Hey..nanti. Bukankah Ateh sekarang tengah sarat mengandung. Tak mungkin dia datang ke rumah..”
Baru sahaja mahu menekan butang telefon tangan saya, saya membuat andaian. Ya..tak mungkin adik saya yang saya panggil Ateh dan suaminya yang bernama Hamdan akan datang ke rumah kerana Ateh memang sedang sarat sekarang ini.
“Lama lagi dia nak bersalin.?” Tanya suami saya.
“Dalam dua, tiga minggu lagi..”
“Masih boleh berjalan lagi kalau mereka mahu…”
Ahh..tak mungkin. Ateh tak mungkin akan datang ke rumah saya dalam waktu begini. Namun kerana tidak sedap hati saya menelefon Ateh di kampung. Kebetulan dia yang mengangkat telefonnya. Hiss..tak kerjakah adik saya?, sedangkan hari ini bukan hari minggu.
“Teh..kau dah beranak belum..” sebaik sahaja mendengar suara adik saya. Itu soalan yang saya hulurkan kepadannya.
“Ishh..kak Tie ni merepek aja. Belum lagilah. Orang ada dua minggu lagi.” Balas adik saya terus sambil ketawa-ketawa. Lalu saya ceritakan pada Ateh apa yang saya lihat dan bertanyakan dia kenapa dia berada di rumah sekarang ini.
“Orang buat check up tadi. Doktor kata lama lagi, dalam 2-3 minggu orang bersalin. Tahun depan..” terang adik saya. Ahh..doktor, membuat perkiraan mengikut ilmu yang dipelajarinya tetapi ALLAH lebih mengetahui. Macam saya dahulu. Doktor mengatakan saya mungkin akan melahirkan Qaisara awal Feb, tetapi awal minggu ke dua Januari Qaisara sudah menjengukkan mukanya ke dunia..
“Aku rasa kau nak beranak tak lama lagi ni Teh. Anak lelaki .” beritahu saya pada Ateh yang terus-terusan ketawa dengan andaian saya. Setiap kali saya bertanya Ateh jantina anaknya, doktor mengatakan kemungkinan perempuan kerana tidak nampak apa-apa. Tetapi gerak hati saya mengatakan adik saya akan melahirkan anak lelaki.
“Taklah. Lama lagi. Kak Tie pandai aja..” Balas Ateh beria-ia.
Tidak lama kemudian perbualan kami dihentikan. Saya langsung tidak memikirkan apa-apa sehinggalah saya balik daripada meraikan majlis ulang tahun perkahwinan saya dan suami, saya melihat ada 6 missed call daripada kakak saya di kampung. Hiss..apa hal pula ni. Hati saya berdetik. Lantas tanpa berlengeh saya menelefon kakak saya Maznah yang rumahnya hanya beberapa meter dari rumah adik saya..
“Ateh…dah masuk hospital. Dah keluar air. Lepas kau telefon tadi..”
Beritahu kakak saya. Dia menceritakan bagaimana Ateh datang ke rumahnya, memberitahu saya menelefon dan menceritakan perbualan kami. Sebab itu kakak saya menelefon berkali-kali kerana begitu teruja mahu memberitahu yang Ateh sudah ke hospital.
“Ahhkan aku dah kata..” saya membalas separuh menjerit.
Saya mendapat tahu, adik saya dimasukkan ke hospital pada pukul empat petang. Namun sampai malam dia masih belum bersalin lagi.
“Dia nak tunggu besok tu, esokkan hari ulang tahu perkahwinan Kak Tie..” saya bergurau dengan adik saya. Dan tepat seperti jangkaan saya. Pada pukul 1 pagi 26 December 2007, adik saya melahirkan.
“Lelakikan? Muka dia sebiji macam Danish?”
Sebaik sahaja adik ipar saya menelefon pada esok paginya memberitahu yang Ateh sudah bersalin, saya terpa dia dengan soalan tersebut. Hamdan adik ipar saya ketawa-ketawa mendengarnya.
“Yalah..Kak Tie. Lelaki, rupa dia memang serupa dengan muka abangnya. Setepek. Sebiji....” balas Hamdan dalam percakapan orang Melaka sejati.
Alhamdulilah….dan dua hari selepas itu saya pulang ke kampung dan melihat anak buah saya, yang saya ‘lihat’ lebih dahulu daripada orang lain.


0 comments: