Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Wednesday, June 4, 2008

GAMBAR-GAMBAR DI JEPUN

Banyak perkara yang menarik perhatian saya ketika di Jepun. Di bawah beberapa gambar yang dapat saya titipkan. Insya-Allah saya akan bercerita pasal makanan kalau ada masa nanti


Gambar gunung Fuji yang saya ambil secara hitam putih. Gunung yang tertinggi di Jepun. Kali terakhir meluahkan lanarnya pada tahun 1707 . Terletak di daerah Honsu. Pendaki biasanya mengambil masa selama 4 jam untuk sampai ke puncak

Pokok Gingko Biloba di tanam merata-rata di Tokyo. Buah gingko ini biasanya dibuat puding atau bubur oleh penduduk Jepun. Tetapi sejak akhir-akhir ini banyak di letak di dalam makanan kesihatan dan dijual hampir ke seluruh pelusuk dunia.

Jepun adalah negara teknologi. Teknologinya dikatakan mengatasi di mana-mana negara barat. Tetapi perhatikan gambar lelaki di atas. Beliau adalah salah seorang penghuni Tokyo yang tidak berumah. Bahkan orang-orang yang tidak berumah atau 'homeless' rasanya lebih ramai di Jepun jika dibandingkan dengan Malaysia.
Saya di kaki gunung Fuji yang masih diseliputi salji. Sejuknya bukan main. Tetapi kerana malas mahu memakai baju panas di luar, saya memakai baju berlapis-lapis di dalam..he.he.he.


Buku-buku yang saya sempat sambar ketika di Jepun. Harga-harga buku di Jepun agak mahal, sekitar RM100-RM250. Bayangkanlah..kalau di Malaysia. Novel saya yang berharga RM24 sudah dikatakan mahal, apatah lagi berharga RM100. Sudah pasti tidak ada yang membelinya. Buku berwarna merah bertajuk Fun with Hiragana adalah buku Qaisara. Sukanya bukan main apabila mendapat buku tersebut.


Qaisara memang cepat mesra dengan sesiapa sahaja. Bersama kawan-kawan barunya Nadzmi dan juga Arash. Mereka sering menyanyikan lagu tema bunny. I love you, you love me. Dan sering berpelukan bertiga. Nadzmi dan Arash adalah adik beradik. Saya beritahu kedua mereka, "Bila kamu besar nanti. Kamu jangan bergaduh adik beradik kerana Qaisara tau!" Ha..ha.ha..

0 comments: