Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Thursday, May 31, 2012

SEDIH..



Sudah berapa minggu Qaisara tak suka ke kelas pianonya. Macam-macam alasan diberi kepada saya dan saya tahu gurunya kurang mesra dan suka marah-marah. Setiap kali saya pergi saya akan lihat kelakuan guru tersebut dan pagi tadi ketika saya sedang berbaring dengan Qaisara, Qaisara bercerita.
"Umi, umi marah tak kalau Teta cerita?"
"Cerita apa sayang?"
"Cikgu kelas piano itu selalu cucuk  tanganTeta dengan pen.."
Ya ALLAH saya mahu sahaja menjerit.
"Sakit ke tak?"
"Sakit juga ada satu kali tu Teta rasa nak menangis tapi Teta malulah umi."
Aduh dada saya rasa tersentap. Saya tak pernah cucuk anak saya dengan pen, kenapa guru ini melakukannya.
"Nanti umi jumpa dia. Umi nak tanya.."
"Tak apalah umi, tak payahlah. Selasa lepas dia tak marah Teta pun. Dia okay. Jangan marah dialah..."
Qaisara menegah, tapi hati saya tidak sedap. Air mata saya meleleh tanpa dikesan oleh Qaisara. Saya hantar anak saya belajar untuk suka-suka, kalau dia tidak pandai ajarlah. Tetapi tidak perlu mendera anak saya. Saya rasa saya perlu berjumpa dengan guru tersebut untuk meminta penjelasan tetapi saya harus menghormati perasaan Qaisara juga. Saya harus mendapat kebenaran dari anak kecil saya dan saya akan yakinkan Qaisara, berjumpa dengan gurunya bukan bermakna saya mahu bergaduh tetapi saya mengambil berat perihal anak saya.


9 comments:

yatie chomeyl said...

apahal la garang sgt cikgu tu ye kak? tukar cikgu boleh tak? kesian teta

Leeza said...

menjerit saya bila baca...marah terus. saya dah 21 tahun mengajar. tak pernah saya cucuk tangan murid dengan pen. budak dicucuk tentulah sakit. tak tahu ajarlah baik2...hesy.kena jumpa owner dan komplen . Jangan biarkan . Jangan sampai si teta luka baru nak angin?

AIN NAZRI said...

cikgu tu emo betol.. kalau x nak mengajar cakap je laa.. ish lepuk kang baru tahu cikgu mcm tuh

GREENJADE said...

iskhh sy dengau ni pun geram kak..tak sanggup nk cubit pun anak orang..

once a while kena jugak jumpa cikgu piano tu kak.just a relax chit chat..at least tau mcm mana character dia..emo semacam aje cikgu tu..

ieda said...

untungnya anak2 bijak macam teta ni mampu bercerita...kdg2 saya terfikir kalau cikgu2/rakan2 kat sekolah nabila berkasar dgnnya...macam mana dia nak bgtau saya..

teta ni kecik lagi...tak wajarlah cikgu dia buat macam tu...macam kak yati katalah...belajar utk suka-suka..kalau macam ni bukan suka lg dah..tukar cikgu sajalah..
tapi still kena jumpa & discuss juga dgn cikgu ni...apa masalah dia..

zie omar said...

amboi2 sesuka hati aje nak cucuk2 anak org dgn pen, kot ye pun budak ada buat salah takde cara lain ke nak tegur atau ajar.

Aina Adam said...

Kak.. dulu masa sekolah ptg, hari isnin, kawan sy mesti tunjuk tangan dia kesan cucuk dgn pen merah. byk sgt dan dalam. dia pun blaja main piano. Kat jb. ntah guru yg sama atau guru2 tu pernah dpt guru yg sama. huhu..

RIZZNA said...

Class piano bukannya murah..apsal truk sgt cikgunya. Ank CiM g blaja gitar je, seb baik cikgunya baik

Mak Wardah said...

Salam kenal...Tak patut cikgu tu buat teta macam tu...tapi yang salutenya teta cepat memaafkan...Salam ukhwah