Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Tuesday, November 8, 2011

SAMBUTAN HARI RAYA KORBAN

Selamat hari raya Aidil Adha. Bagi orang lain hari raya haji tidak membawa apa-apa makna. Tapi bagi saya, saya sangat seronok berhari raya haji. Di rumah sendiri kemudian ke rumah ayah saya, berkumpul, berbual, makan, membuat korban, membersihkan daging, makan dan makan.
Kalau hari raya Aidil Fitri, ada sahaja kami tak cukup korum. Ada yang balik rumah mak mertua tetapi hari raya haji, semua adik beradik ada bersama. Barulah terasa ramainya..

Dua orang akak saya yang gebu. Di pagi raya.

Atmam anak buah saya di hari raya Aidil Fitri yang lalu balik ke rumah neneknya di Kelantan. Ya ALLAH punyalah lasaknya dia, melompat sana sini. Tetapi sangat cerdik, semua binatang dia kenal dan tahu. Baik dalam bahasa Melayu atau Bahasa Inggeris.

Di surau kami 15 ekor lembu dan 2 ekor kambing sedia menunggu untuk di korbankan hari itu. Saya juga seperti biasa bersama adik beradik turut membuat korban. Tetapi saya tak tengok pun lembu yang saya korbankan itu. Takut saya jadi sedih...

Pak Seyit tahun ini berkobar-kobar membantu, ha ha tengok dia pakai stokin sebab nyamuk mengigit kakinya. Saya selalu cakap dengan dia " You dengan nyamuk siapa lebih besar?" H aha ha

Akim dalam mahu merebahkan lembu sempat lagi berposing. Ha ha ha. (gambar mengenai korban ini semua diambil oleh Fauzan, saya tak beranilah)

Ojan ditugaskan memotong lembu untuk dibuat sup. Kami masak sup satu kawah dan makan beramai-ramai. Gambar sup tak sempat nak ambil dah..ha ha

Adik ipar saya Hamdan dan juga adik saya Kamal...

Tahun ini Khairul beraya seorang diri di Melaka, sebab adik ipar saya Anis menjalani pantang di rumah emaknya di Parit Buntar..

Saya berdoa supaya tahun hadapan kami dapat menjalani ibadat korban ini lagi dan dapat berkumpul beramai-ramai. AMIN


4 comments:

Citarasa Rinduan said...

salam aidiadha...
banyaknya lembu dna kambing yang dikorbankan tahun ini..
memang meriah kak yatie..

sungguh comel anak dara kak yatie.

idasm said...

bestkan kak. teringat tahun lepas program korban dgn org asli...

kakyong said...

memang seronok bila dpt kumpul beramai2 mcm tu kan... meriah...

saya pun bawa anak2 pergi tgk org korban... tp x lama pun sbb aliya melalak nak balik,...

siti zakiah hasan said...

Waah..alhamdulillah.. Meriah sungguh tgk aktiviti penyembelihan di Melaka. Selamat Hari Raya Aidiladha kak. Sorry, terlambat ucap, da terlepas hari tasyrik da pon. :)