Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Saturday, October 10, 2009

JOM MASAK, MASAKAN KITAR SEMULA!

Sejak dulu lagi, keluarga saya cukup menitikberatkan tentang tiadanya pembaziran makanan. Saya masih ingat, arwah emak saya seboleh-bolehnya cuba mengelakkan makanan dibuang begitu sahaja. Contohnya roti canai ataupun tepi roti (yang keras). Biasanya makanan ini emak akan recyle supaya rezeki ini tidak masuk ke tong sampah. Ini adalah salah satu resipi arwah emak supaya makanan yang tidak habis dimakan boleh di kitar semula.
Bwang, putih, bawang merah, roti canai yang sudah keras dan tidak mahu dimakan lagi (tepi roti yang keras pun boleh), telur dan cili (cili terlupa nak ambik).
Mesin cili, bawang putih, bawang merah dan tumis sehingga garing.
Kemudian masukkan telur dan roti canai yang sudah dipotong kecil. Sedapkan dengan garam atau perasa. Kalau mahukan sayur, boleh juga diletak sayur.
Tada! Roti canai yang sudah jadi seperti kueteow goreng. Cubalah..memang sedap.

12 comments:

maMahuSnaNhaQq said...

Mmg kreatif la kak yati nie... Bkn saja kreatif menulis tp memasak juga...

~:|:sara:|:~ said...

sis!
eh cm same plak resepi ibu kita kan...hehehe
mak sara pn suke sgt buat roti canai cm tu kalo dah tak bape nk 'laku' dimakan..tp bila dh siap buat je cm ni roti canai yg tak 'laku' terus licin... =)

ain said...

arwah MIL sy pun x suka membazir leftovers! ada aje kreativitinya meng'recycled' leftovers tu!! sedap pulak tu!!!

Lady Arween said...

Kak Yati..1st time Aween tgk resepi recycle cam nie..Buat Aween lapar ja..Tapi..nak wat resepi cam nie tggu beli byk la roti canai..Payah tu..since Aween kalu teringan nak mkn beli sekeping ja kak

Nadiah Sidek said...

kreatif ye arwah mak akk

idasm said...

betullah kak, mcm kue teau goreng. mesti sedap ni. memang kreatif!

ida_nardiel said...

wah kreatifnya...! nak cubalah

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

gtuh...habislah pasni semua orang beli roti canai bukan nak makan sarapan tp nak cuba resipi nih punya pasal...ekekkeke =P

Hayatito said...

waduhhhh..
sedap tu..
aiseh..
nanti kalo ada rezeki kita jumpa,
akak masak ek 1..

hehe..

NORHAYATI BERAHIM said...

mamahu..he.he..bukan kreatif..ikut apa yang arwah emak pernah buat..

sara..emak2 dulu memang tak suka membazir, ada aje idea diakan..

Ain..mungkin emak dulu2 tak suka membazir, sebab barangan makanan terhad, tidak macam emak2 skrg..tak suka buang sbb terlalu mudah dapatkan..

NORHAYATI BERAHIM said...

aween..ha.ha, memanglah aween nak makan berapa banyakkan, mesti sekeping aje..kecualilah esok2 ada keluarga, masa tulah boleh cuba resipi ini..

emak dulu2 memang kreatif..

idasm, mesti banyak roti canai yang terlebih..boleh cuba lah..

ida..cubalah..

Nuar..ha.ha..yelah yang untungnya mamak jual roti canai..

hayat, kalau masa tu kita jumpa kat rumah tak ada roti canai semalam..camana le pulak..keh.keh

Duke Luce Dell'amore said...

wah!!mmg kretif chef NB ni..

tp jim xbrani nk mamam sbb nmpak cam pedas je..jim xmakan pedas..huhuhu..