Banner

Banner

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO

SELAMAT MEMBACA NOVEL NBKARA..SILA KLIK LOGO
layarilah blog kami...
Kepada peminat novel yang ingin membaca novel karya penulis NBkara yang sudah diterbitkan dan bakal diterbitkan, sila layari blog www.nbkara.com


SUDAH BERADA DIPASARAN

Para pembaca boleh memesan buku tersebut melalui laman store kami di www.nbkara.net
Pembayaran boleh melalui ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855
Maybank NBKARA 512026007663
Alliance bank account NBkara 120340010015114

Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau nbkara_ofis@yahoo.com dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli

atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B
Taman Prima Saujana
43000 Kajang
Selangor

Semua penghantaraan di Semanjung adalah percuma.

Harga Sabah Sarawak harus mengikut harga Sabah/Sarawak. Penghantaraan adalah percuma.

layari www.nbkara.net untuk pesanan..


Related Posts with Thumbnails

Wednesday, March 7, 2012

INGAT LOCENG AISKRIM..

Saya mendapat jiran India baru. Tampak macam kurang mesra  sampai bagi makan kuching pun di belakang rumah bibik kena marah. Tetapi saya nasihatkan bibik, berbaik dengan jiran. Mungkin mula-mula mereka sombong tetapi lama-lama okaylah. Saya masih ingat dahulu ada seorang jiran saya yang bibik panggil Mat Lampir. Ha ha ha. Kalau pandang kita bukan main garang lagi tetapi saya selalu beri cucunya gula-gula, cokelat dan hari raya cina kami beri hamper atau biskut raya. Sekarang kalau nampak kami bukan main tinggi lagi angkat tangan. kih kih kih..

Saya sebenarnya dah melalut. Saya nak cerita pada satu senja, terdengar loceng ais krim berbunyi. Bibik pun berlari-lari masuk ke dalam rumah sambil berkata.
"Nak ambil duit nak belikan manja aiskrim." (Bibik panggil Qaisara Manja).
Memang saya ada letak satu tempat duit untuk bibik senang beli apa-apa yang kurang dalam rumah, contohnya bila gas habis dan saya tidak ada di rumah.
Selepas keluar tidak lama kemudian bibik masuk semula sambil mengaru kepalanya.
"Asal bik.."
"Bukan aiskrim lah umi..tetapi jiran sebelah kita tu."
Ha ha haha Rupanya India sebelah tengah sembahyang. Yelah baru pindah manalah bibik tahukan..

3 comments:

mMoOnN aAlLeEaA said...

hehehehe.kesian ngan bibik. dah berlari kat luar bukannya si penjual aiskrim rupanya org tgh sembahyang da....

Jiejah @ Iza said...

AHAHAHA kesian bibik ,penat je lari ambik duit yer?

jiran depan rumah saya pun tiap senja jual eskrem ;-p

Zila said...

hahaha...dah 15 tahun dah saya dgr loceng aiskrim...bukan loceng aje..siap segala bauan sembahyang pun ade...sabar aje ler..kalau tak tahan bau saya sembur Ambi Pure...